ГЛАВНАЯ Образцы планов Биология 10 сынып биология пәнінен қысқа мерзімді сабақ жоспарлау ҚМЖ

10 сынып биология пәнінен қысқа мерзімді сабақ жоспарлау ҚМЖ

378
0

                                                    Қысқа мерзімді жоспарлау 1

 

Күні: Пәні: Биология Сынып: 10
Сабақтың тақырыбы Биология ғылымы. Ғылымдар жүйесіндегі биологияның орны және маңызы. Биологияның басқа ғылымдармен байланысы. Жаратылыстану –ғылыми пәндер жүйесіндегі «Жалпы биология» курсының алатын орны, мақсаты мен міндеттері.  Көрсетілім: Биолог ғалымдардың суреті.

 

Сабақтың мақсаты Биология ғылымдары туралы біолім беру. Биология ғылымының қаншалықты маңызды екендігіне тоқталу.
Оқытудың нәтижелері Оқушылар  жаңа тақырыпты меңгере отырып, топта жұмыс жасай біледі, белсенділігі төмен оқушылардың ынтасы  артады. Тапсырмалар орындау  нәтижесінде білім, білік дағдылары қалыптасады.
Негізгі дереккөздер Плакат, маркер, бағалау парақшасы, қима қағаздар, электронды оқулық, суреттері
Модульдің кіріктірілуі Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер, Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету, Оқыту үшін бағалау және оқудағы үшін бағалау, Ақпараттық-коммуникативтік технологияларды оқыту, Дарынды және талантты балаларды оқыту, Оқушыларды жас ерешеліктеріне сәйкес оқыту және оқу, Оқытудағы басқару және көшбасшылық.

                                                  Сабақтың барысы

Сабақ бөлімінің кезеңдері Уақыт Мұғалімнің ісәрекеті Оқушының ісәрекеті Бағалау Ресурстар, көрнекіліктер
Кіріспе 2 минут

 

 

 

2 минут

Топқа бөлу

 

 

 

Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру

Джиксо әдісі арқылы 1,2,3,4 санау 5 оқушыдан 4 топқа бөлу.

Шаттық шеңберін құрып, бір-бірлерне жылы тілектер айту арқылы сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастырды.

Жаңа сабақтың таныстырылымы 4 минут

 

 

 

 

7 минут

 

Білу.  «Жадылық серуен» әдісі бойынша жаңа тақырыпты өткен сабақпен байланыстырып сұрақ қою. Сұрақ жазу

 

Биология Жер бетіндегі тірі ағзалардың орасан зор сан алуан формаларын және түрлерін зерттейтін тіршілік туралы ғылым. Биологияның міндеті тірі ағзалардың қасиеттерін зерттеу және олардың сан алуандығын, құрылыстарынын өзара байланыстары мен қоршаған орта жағдайларын түсіндіре білу. Бактерия-лардың кұрылысы мен тіршілік әрекеттерінін қасиеттерін микробио­логия окытып үйретеді; ботаника барлык, өсімдіктердің құрылысы ж/е физиологиялық қасиеттерін зерттейді; жануарлар дүниесін —зоология, саңырауқұлақтар дүниесін микология зерттеп үйретеді.Мәселен, генетика ағзалардың тұқым қуалаушылық және өзгергіштік қасиеттерін окытып үйретеді. Ағза-лар құрылымына енетін химиялық заттардын құрамын, таралуы мен өзгеруін биохимия зерттейді. Тіршіліктің жалпы касиеттері және мол-қ деңгейде пайда болуын; тірі ағзалардың қоршаған орта-дағы өзара қатынасын экология окытып үйретеді. Біртүтас ағза мен онын бөлшектері атқаратын ерекшеліктерді физиология зерттейді. цитология (жасуша-тану) тірі жүйе ретіндегі жасушаның күрылымын, атқаратын қызметін және қасиеттерін, т. б. зерттейді

Өтілген материалды сұрақтарға жауап беру арқылы естеріне түсіріп, есте сақтау қабілеттері артады.

Балық қаңқаларына жаңа тақырыпқа сәйкес терминдер жазып, оның себептерін дәлелдейді.

Сыныптасын критериалды бағалау.

Басбармақты көтеру, төмен түсру арқылы формативті бағалау.

 

Оқулық

 

 

 

 

Плакат, маркер, бағалау парақшасы

Жаңа сабақты қолдану 10 минут

 

 

 

 

5 минут

Қолдану. «Мозайка» әдісі бойынша алған білімдерін практикада ұштастыру.

 

 

 

 

Талдау. Жаңа тақырыпқа сәйкес жұптық әңгіме жүргізу.

4-ке бөлінген қима қағаздардағы тапсырмаларды орындап, мозайка құрастырады.

 

Жұпқа бөлініп, жаңа тақырыпқа сәйкес байланысты мысалдар келтіріп, бір-бірлеріне түсндіреді.

Сыныптасын критериалды бағалау.

.

Қима қағаздар, бағалау парақшасы

 

Қима қағаздар, бағалау парақшасы

Сергіту сәті 3 минут Видеоролик

көрсету арқылы сергіту сәтін өткізу.

Жануарлар әлемі туралы видеоролик көріп, сергіп қалады. АКТ
Жаңа сабақты қорытындылау

 

 

5 минут Жинақтау. «Аквариум»  әдісі бойынша жаңа сабақты қорытындылау. Жаңа тақырыпқа байланысты бір топтан оқушы шығып ой айтады, келесі топ мүшесі жалғастырады. Сыныптасын критериалды бағалау.

Басбармақты көтеру, төмен түсру арқылы формативті бағалау.

 

3минут Бағалау. Бағалау критерийлеріне сүйене отырып, сыныптасын бағалату.

Басбармақты жоғары, төмен көтеру арқылы формативті бағалау.

 Бағалау критерийлеріне сүйене отырып, бір-бірлерін бағалайды.

Басбармақты жоғары, төмен көтеріп  ынталанады.

Сыныптасын критериалды бағалау.

Басбармақты көтеру, төмен түсру арқылы формативті бағалау.

 

бағалау парақшасы
3 минут Рефлексия. Не білдім? Не білгім келеді? Не білемін? Деген сұрақтарға стикерге жауаптарын жазғызу. Не білдім? Не білгім келеді? Не білемін? Деген сұрақтарға жауапты стикерге түсіріп, рефлексия парағына леді. Рефлексия парағы, стикер
1 минут Үйге тапсырма беру. Күнделікке жазып алады. Күнделік

   

 

 

 Қысқа мерзімді жоспарлау 2

 

Күні: Пәні: Биология Сынып: 9
Сабақтың тақырыбы Заманауи цитология пәні, міндеттері және зерттеу әдістері. Цитологиялық зерттеулердің басқа биологиялық ғылымдар, медицина және ауыл шаруашылығы үшін маңызы.

 

Сабақтың мақсаты Цитология пәні және міндеттері.Зерттеу әдістері және олардың басқа биологиялық ғылым салалары мен медицина және ауыл шаруашылығы өндірісі үшін маңызын ажырата білуге дағдыландыру.
Оқытудың нәтижелері Цитология пәні және міндеттері.Зерттеу әдістері және олардың басқа биологиялық ғылым салалары мен медицина және ауыл шаруашылығы өндірісі үшін маңызымен танысады.
Негізгі дереккөздер Плакат, маркер, бағалау парақшасы, смайликтер, күлтежапырақшалар
Модульдің кіріктірілуі Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер, Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету, Оқыту үшін бағалау және оқудағы үшін бағалау, Ақпараттық-коммуникативтік технологияларды оқыту, Дарынды және талантты балаларды оқыту, Оқушыларды жас ерешеліктеріне сәйкес оқыту және оқу, Оқытудағы басару және көшбасшылық.

                                              Сабақтың барысы

Сабақ бөлімінің кезеңдері Уақыт Мұғалімнің ісәрекеті Оқушының ісәрекеті Бағалау Ресурстар, көрнекіліктер
Кіріспе 2 минут

 

 

 

 

2 минут

 

 

 

 

5 минут

Топқа бөлу

 

 

 

 

Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру

 

 

 

 

Үй тапсырмасын сұрау.

«Миға шабуыл» әдісі бойынша өткен сабақта өтілген тақырыптан сұрақ қою арқылы үй тапсырмасын бекітемін.

Жазбаша жазып келген тесттерін интербелсенді тақтадан  тесттің дұрыс нұсқасын көрсету арқылы топтық бағалау жүргіземін.

Түрлі-түст стикерлермен 5 оқушыдан 5 топқа бөлінеді.

 

Стикерге бір-бірлеріне тілек жазып, плакатқа іледі.

 

Берілген сұрақтарға жауап беру арқылы өткен тақырыпты естеріне түсіреді. Интербелсенді тақтадан үйге берілген тесттің дұрыс нұсқасын топ басшысы топ мүшелерініңүй тапсырмасын тексеріп, бағалап шығады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Топтық бағалау.

Смайликтермен формативті бағалау

Түрлі-түсті стикерлер.

 

 

 

Стикерлер, жүрек салынған плакат.

 

Бағалау парақшасы, смайликтер.

 

Жаңа сабақтың таныстырылымы 14

минут

 

 

 

 

«Ой қозғау» әдісі бойынша сұрақтар қою арқылы  жаңа сабақтың тақырыбын ашамын.

 

Сұрақтарға жауап беру арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашады. Топтық бағалау.

Смайликтермен формативті бағалау

Бағалау парақшасы, смайликтер, плакат, маркер, оқулық, интербелсенді тақта.

 

Жаңа сабақты қолдану 10 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Күлтежапырақшалар» әдісі бойынша оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс жасатамын

 

 

 

 

 

 

 

 

Күлтежапырақшаларда берілген тапсырма  жұмыстарын топтасып орындап, күлтежапырақшаны құрайды. Дәлелдейді. Қорғайды.

 

 

 

 

 

 

Топтық бағалау.

Смайликтермен формативті бағалау

Бағалау парақшасы, смайликтер, плакат, күлтежапырақшалар, оқулық.
Жаңа сабақты қорытындылау

 

 

5 минут «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі бойынша жаңа сабақты  қорытындылаймын.

 

Интербелсенді тақтадан цитология туралы жеке ойланып, жұптасып, бөлісіп табады. Қорғайды. Топтық бағалау.

Смайликтермен формативті бағалау

Бағалау парақшасы, смайликтер, интербелсенді тақта.
3минут Бағалау. Топтық бағалау жүргіземін.

Смайликтермен формативті бағалаймын.

 Бағалау критерийлеріне сүйене отырып, топ басшысы топ мүшелерін бағалайды.

Сабақтан алған көңіл-күйлерін смайликтерді көрсетіп, ынталанады.

Топтық бағалау.

Смайликтермен формативті бағалау

Бағалау парақшасы, смайликтер, интербелсенді тақта.
3 минут Рефлексия. Не білдім? Не білгім келеді? Не білемін? Деген сұрақтарға стикерге жауаптарын жазғызу. Не білдім? Не білгім келеді? Не білемін? Деген сұрақтарға жауапты стикерге түсіріп, рефлексия парағына леді. Рефлексия парағы, стикер
1 минут Үйге тапсырма беру.    Эссе жаздыру. Күнделікке жазып алады. Күнделік

 

 

 

Пәні:  Биология Сынып: 10 Мерзімі:
Тақырыбы: Жасушаның ашылуы және зерттеу тарихы. Жасушалық теорияның негізгі қағидалары. Биологияның дамуы үшін жасушалық теорияның маңызы.
Мақсаты: Жасушаның ашылу тарихын окып үйрету, салыстырмалы түрде жасушаның

құрамына  түсінік қалыптастыру.

Күтілетін нәтиже: Жасушаның ашылу тарихын окып үйрету, салыстырмалы түрде жасушаның

құрамына  түсінік қалыптастырады.  Жасушалық теорияның негізгі қағидалары мен биологияның дамуы үшін жасушалық теорияның маңызын түсінеді.

Кезең Уақыт Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Бағалау Ресурстар
Кіріспе бөлім 2 минут  «Екі жұлдыз бір үміт» стратегиясы бойынша ынтымақтастық атмосфера қалыпастыруамын. Стикерге осы сабақтан қандай мақсат күтетіндері туралы жазып, жүрек салынған плакатқа ілу арқылы сыныпта ынтымақтастық атмосфера қалыптастырады. Түрлі-түсті стикерлер
2 минут Топқа бөлінуге нұсқау жасаймын. 5 оқушыдан 4 …………….. арқылы бөлінеді. (…………………..) Таратпа қағаздар
5 минут «Миға шабуыл» әдісі бойынша үй тапсырмасын сұраймын. Оқушылар миға шабуыл жасай отырып, өткен сабақты естеріне түсіріп, сұрақтарға жауап береді.

 

Сұрақтар жаз

Топтық бағалау.

«Бағдаршам» стратегиясымен формативті бағалау.

Оқулық, бағалау парақшасы, түрлі-түсті фишкалар
Жаңа сабақ

таныстырылымы

5 минут

 

 

 

 

 

 

 

10 минут

Білу. «Бортты журнал» әдісі бойынша жаңа сабақтың тақырыбымен таныстырамын.

Болжамды жүк журналымен жұмыс жасатамын.

 

 

 

Түсіну. «Басымдылық пирамидасы» әдісі бойынша жасушаның шығу тарихы туралы бірнеше нұсқасы жазылған қағаздарды беріп, жұмыс жасатамын.

Жаңа сабақтың тақырыбымен танысып, болжамды жүк журналының сол жағына жаңа тақырып туралы не білетіндерін жазса, оң жағына жаңа ақпарат туралы постерге жазып, қорғайды.

 

Берілген нұсқалардың дұпысын тауып, пирамида құрайды. Дәлелдейді. Пікір алмасады.

 

 

 

 

Топтық бағалау.

«Бағдаршам» стратегиясымен формативті бағалау.

 

 

 

 

Топтық бағалау.

«Бағдаршам» стратегиясымен формативті бағалау.

 

 

Постер, маркер, видеокөрсетілім, АКТ

 

 

 

 

Оқулық, қима қағаздар

 

 

 

 

Жаңа сабақты қолдану 5 минут

 

 

 

5 минут

Қолдану. «Сиқырлы сұрақ» әдісі бойынша топтық жұмыс жасатамын.

 

Интербелсенді тақтадан тақырыпқа сәйкес «ашық» сұрақтар қоямын.

Талдау.  Жұптық жұмыс жасатамын.

Берілген сұрақтарға жауап беріп, топ арасында сұрақтарды талқылайды.

Жаңа сабақтың тақырыбын жұптасып, талқылайды. Пікір алмасады.

Топтық бағалау.

«Бағдаршам» стратегиясымен формативті бағалау.

 

Плакат,м маркер, оқулық, бағалау парақшасы, түрлі-түсті фишкалар
Қорытынды 5 минут Жинақтау. «Екі жұлдыз бір үміт» стратегиясы  бойынша жаңа сабақты қорытындылаймын. Сабақтң басында жазған стиерлерлерін алып, мақсатқа жеткен, жетпегендерін айтып жаңа сабақт қорытындылайды. Топтық бағалау.

«Бағдаршам» стратегиясымен формативті бағалау.

 

Интербелсенді тақта, түрлі-түсті фишкалар
Бағалау 3 минут Бағалау. Топтық бағалау.

«Бағдаршам» стратегиясымен формативті бағалау.

 

Топ басшылары топ мүшелерін бағалау критерийлеріне сүйене отырып бағалайды.
Рефлексия 3 минут «Не білдім? Не білгім келеді?» кері байланыс стикерін тарату.

Үй тапсырмасын беру.

 

Тақырыпты қалай түсінгенін стикерге жазып, тақтаға жапсырады.

Күнделікке жазып алады.

Рефлексия плакаты,

Стикер

Күнделік

Үйге тапсырма

 

 

Пәні:  Биология Сынып: 10 Мерзімі:
Тақырыбы:                                 Жасуша дамудың бірлігі екендігі, тірі организмнің құрылымы мен қызметінің бірлігі.
Мақсаты: Жасуша дамудың бірлігі екендігі, тірі организмнің құрылымы мен қызметінің бірлігі туралы түсінік қалыптастыру.
Күтілетін нәтиже: Жасушалық теория — ХІХ ғасырдың ең үлкен жаңалығы. Жасушалық теорияның негізгі қағидалары. Жасуша тірі организм құрылысының, дамуының және қызметінің негізгі бірлігі туралы түсінік қалыптастырады.
Кезең Уақыт Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Бағалау Ресурстар
Кіріспе бөлім 2 минут «Сиқырлы алаң» әдісін пайдалана отырып, сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастырамын. Оқушылар стикерге жазылған күтілетін нәтижесін сиқырлы алаңға жабыстыру арқылы сыныпта ынтымақтастық атмосфера қалыптасады. Түрлі-түсті стикерлер
2 минут Топқа бөлінуге нұсқау жасаймын. 4 оқушыдан  топқа бөлінеді. () Таратпа қағаздар
5 минут «Миға шабуыл» әдісі бойынша үй тапсырмасын сұраймын. Оқушылар миға шабуыл жасай отырып, өткен сабақты естеріне түсіріп, сұрақтарға жауап береді.

 

Сұрақтар жаз

Өз-өзін бағалау

Ауызша мақтау,

Оқулық, бағалау парақшасы
Жаңа сабақ

таныстырылымы

15 минут Интербелсенді тақтадан Жасушалық теория — ХІХ ғасырдың ең үлкен жаңалығы. Жасушалық теорияның негізгі қағидалары. Жасуша тірі организм құрылысының, дамуының және қызметінің негізгі бірлігі .туралы  видеокөрсетілім көрсетіп,    «Ой қозғау» тәсілі бойынша сұрақтар қоямын.

1) сұрақтар жаз

Интербелсенді тақтадан видеокөрсетілім көріп, ой қозғау арқылы қойылған сұрақтарға жауап беру арқылы диалогтік қарым-қатынасқа түседі. Дәлелдейді.

Жасуша негізінен үш бөлімнен түрады: 1. Жарғакшасы, жасу-шаны қаптап сыртқы ортадан бөліп түратын; 2. Судан, әр түрлі түздар және органикалық косылыстар мен органоидтардан тұратын цитоплазма; 3. Жасуша ядросы  Онда жасушаның генетикалық ақпараты — ДНҚ және онымен байланысқан заттар болады.

Жасуша қабықшасынық құрылысы.  а)    сыртқы қабаттан   және   оның   астыңғы   жағында   орналасқан;   б)   плазма жарғақшасынан тұратындығы анықталды. Өсімдіктер мен жануардікі   ұқсас   болғанымен, айырмашылықтары да  бар.

Өсімдіктер жасушаларының қабықшасы таза жасунықтан (клетчаткадан) тұрады .қабықшасьш қаншалықты бүктесе де, біраздан соң бұрынғы қалпына қайта келеді, мұны серпімділік қасиеті дейді. Мысалы, осы талшықтардан жасалған маталарды бүктегенде, үтіктегенде бұрынғы қалпына қайта келеді. Ендеше, өсімдіктердің жасуша қабықшасының физикалық қасиетіне оның серпімділігі, жұмсақтығы, қаттылығы, майысқактығы және т. б. жатады. Жануарлар  жасу­ша жарғақшасының үш қабаттан тұратындығы анықталды. Ішкі және сыртқы қабаттары ақуыз молекулаларынан, ал ортаңғы қабаты екі қатар фосфолипид мол-н тұр. Жануарлар жасушаларьгаың сыртқы қабаты өте жұмсақ,  созылғыш келеді, осы қабатты гликокаликс деп атайды.

Қызметі. Өсімдіктердің жасуша қабықшасымен салыстырғаңда жануарлар жасуша қабықшасының диаметрі өте жұқа — I мкм, сондықтан да тірек қызметін атқара алмайды. Жасушаның қабықшасы ұсақ («А»— ангстрем өлшемімен өлшенетін) шұрықтардан (поралардан) тұрады. айналадағы ортаның арасында үздіксіз зат айналым әрекеті жүреді. Зат айналым әрекетін реттеуде гликокаликс қабатының атқаратын рөлі зор.

 

Өз-өзін бағалау

Ауызша мақтау, мадақтау арқылы формативті бағалау

Табыс критерийі, плакат, маркер
Жаңа сабақты қолдану 8 минут Оқулық бойынша дайындалған деңгейлік тапсырмаларды орындатамын.

 

Топтасып, берілген  деңгейлік тапсырмаларды орындайды.

1 топ:  2 топ:   3- топ:   4-топ:   5 топ:    6-топ.

Ауызша мақтау, мадақтау арқылы формативті бағалау

Өз-өзін бағалау

 

Оқулық, оқушы дәптері, бағалау парақшасы
Қорытынды 7 минут «Ақылдың 6 ойлау қалпағы» әдісі бойынша жаңа сабақты қорытындылаймын. «Жасушалық теория — ХІХ ғасырдың ең үлкен жаңалығы» деген тақырыпта топтық жұмыс жасайды. Ауызша мақтау, мадақтау арқылы формативті бағалау

Өз-өзін бағалау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Табыс критерийі, бағалау парақшасы, 6 түсті  қалпақ.
Бағалау 3 минут Табыс критерийлеріне назар аударта о

тырып, өз-өздерін бағалатамын.

«Сиқырлы алаңға» жабстырған стикерлерін нәьтжеге жеткен, жетпеген жаздыртып, оқытамын.

Ауызша мақтау, мадақтау арқылы формативті бағалаймын.

 

Критерий арқылы өздерінің бағасын айтады. Табыс критерийлеріне назар аударады.

«Сиқырлы алаңға»жабыстырған стикерлерін алып, сабақта қанда  мақсатқа жеткен, жетпегендерін жазып, оқиды. Мақтау, мадақтау сөздеді есту арқылы ынталанады.

 

 

Ауызша мақтау, мадақтау арқылы формативті бағалау

Өз-өзін бағалау

 

Критериалды бағалау плакаты, табыс критерийлері, түрлі-түсті стикерлер
Рефлексия 3 минут «Не білдім? Не білгім келеді?» кері байланыс стикерін тарату.Үй тапсырмасын беру.«Жасушалық теория — ХІХ ғасырдың ең үлкен жаңалығы» тақырыбында эссе жаздыру.

 

Тақырыпты қалай түсінгенін стикерге жазып, тақтаға жапсырады. Рефлексия плакаты,

Стикер

 

Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі:

ПӘНІ биология КЛАСЫ 10
ТАҚЫРЫП Жасушаның химиялық құрамы. Су және басқа бейорганикалық заттар, олардың жасушаның тіршілік әрекетіндегі рөлі.

 

МАҚСАТЫ Жасушаның химиялық құрамы мен ондағы жеке эелементтерге тоқталу. Адам ағзасында кездесетін элементтердің қай мүшеге әсер ететінін баяндау. Су және басқа қосылыстардың пайдасы мен ерекшелігіне мән бере отырып сабақ жүргізу.
КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ Берілген тақырыптың өзектілігін таба алады;

Мәтін бойынша жұмыс жасауға дағдалынады;

Тапсырманы өз беттерінше орындауға үйренеді;

Ой бөлісі мен пікір алмасуға дағдыланады;

Сынып оқушыларымен  қарым-қатынастары өрбиді;

Қойылған мәселені жетік меңгеріп одан әрі өрбітеді;

Адамгершілік, экологиялық  тәрбие алады;

 

КЕЗЕҢДЕРІ САБАҚТАҒЫ ІСӘРЕКЕТ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ БАҒАЛАУ РЕСУРСТАР
Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

Сабақ амандасу, сынып оқушыларын түгендеуден басталады. Үй тапсырмасын «Жұптық әңгіме» жүргізу арқылы бекіту. Мұғалім тарапынан бағыт-бағдар беріліп отырады. Оқушыларға деген сабақ тақырыбына қатысты ой тастау

 

Үш тілдік сөздік, биологиялық сөздік, жануарлар энциклопедиясы.

 

Қызығушылықты ояту

(3 минут)

Өзіндік зерттеу сәті.

Сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтау үшін тақырыпты өз бетімен оқу ұсынылады,  тірі ағзалардың химиялық құрамы мен олардың негізгі ретін бастама сұрақ арқылы оқушылардың өздеріне анықтату, сабақтың мақсатын  оқушылардың өздеріне анықтату.

 

 

 

 

Жұптық бағалау

Биология 7-сынып оқулығы

 

 

 

 

Мағынаны тану

(10  минут)

 

 

 

 

 

 

(15 минут)

 

 

(5 минут)

«Бейорганикалық заттар»  тірек-сызба құрастыру.

Сынып оқушыларына тақырыпқа  қатысты мәтін беріледі. Мұғалім оқуды ұсынады, бағыт береді. Әр оқушыға оқу барысында талқылау жүргізуге бағыт береді. Бірінші топқа: оттек, сутек, көміртек және азот сияқты органикалық және бейорганикалық заттардың молекулаларының негізін құрайтын элементтер жатады. Бұлардың жасушадағы мөлшері 98%-ға жуық болғандықтан, олар макроэлементтер деп аталады. Сонымен қатар бұл топқа нәруыз (белок) бен нуклеин қышқылдарының құрамына кіретін күкірт пен фосфор да кіреді. Бұларды биоэлементтер деп атайды.
Екінші топқа: ион түрінде кездесетін калий, натрий, кальций, магний, темір, хлор сияқты және т.б. элементтер жатады. Бұлардың жасушадағы жалпы мөлшері 1%-ға жуық. Бұл элементтердің қысқаша жасушада ерекше қызметтер атқарады. Мысалы, кальций мен фосфор сүйек ұлпасының құрамына кіреді, оның беріктігін арттырады. Сонымен қатар кальций элементі қанның ұюына қатысады. Ал гемоглобин нәруызының құрамында темір болады, ол оттекті өкпеден ұлпаларға тасымалдайды. Өсімдік жасушасындағы хлорофилл пигментінің құрамындағы магний элементі фотосинтез процесін тездетеді. Үшінші топқа: жасушада өте аз мөлшерде кездесетін элементтер жатады. Олардың жасушадағы мөлшері 0,02% болатындықтан микроэлементтер деп аталады. Микроэлементтер өсімдіктер мен жануарлар жасушаларында жүріп жатқан биохимиялық процестерге тікелей қатысады.
Топырақтың құрамындағы микроэлементтердің өсімдіктер мен жануарлар тіршілігіндегі маңызы ерекше. Өсімдіктер мен жануарлар белгілі бір микроэлементтерді табиғаттан алып, өз жасушаларында жинақтайды. Мысалы, теңіз балдырлары судан йодты сіңірсе, ал кейбір өсімдіктер судағы кобальтты жинақтайды. Никель — ұйқы безінде, молибден — мидың ақ затында, қалайы — тілдің сілемейлі қабықшасында, кадмий — бүйректе, барий — көздің торлы қабығында, бор — май ұлпаларында, хром— гипофиз безінде және т.б. жинақталатындығы анықталған. Әйткенмен де, топырақтың құрамындағы микроэлементтердің мөлшерінің кемуі немесе артуы.

Мәтінді  «Түртіп алу» әдісі бойынша құстардың құрылысы тұрғысынан  ерекшеліктерді саралай оқиды. Оқушылар өзара зерттеушілік әңгіме жүргізеді: «бәлкім», «мүмкін», «солай емес пе» және т.б. сөздерді қолданады.

«20 секунд» әдісі арқылы сұрақтар қойылады.

Жекеленген оқушыларға көмек

 

 

 

 

 

 

 

 

Қызығушылығын оятуға бағыттау.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жұптық бағалау

 

 

 

 

 

 

Оқулық, Интернет   материалдары
Рефлексия

(15 минут)

 

 

 

 

 

 

 

 

Тақырыптағы сурет бойынша жұмыс жасау. Сабақты қорытындылауға мақсатында «Құстардың құрылысы, тіршілігі, көбеюі мен дамуы» тақырыбын оқушылардың қалай түсінгенін анықтайды, тиянақтайды.

1-топ- Бауырымен жорғалаушылар мен құстардың қаңқасының айырмашылығы; 2-топ – Бауырымен жорғалаушылар мен құстардың көбею ерекшелігі; 3-топ –Қыртөсті және қыртөссіз құстардың айырмашылығы; 4-топ – Қызылшақа және ширақ балапандардың айырмашылығын талдау.

 

 

 

 

Арнайы бейімділіктері бойынша қабілеттіліктерін дамыту

 

 

 

«Екі жұлдыз, бір тілек»

 

 

Үш шапалақ

Сабақты қорытындылау Үйге тапсырма беру: Адам ағзасында су арқылы жүретін химиялық процесстерді жазу. Жаңа терминдермен жұмыс жүргізу.

Сыныбы:  10    Пәні: Биология        Мерзімі:______________

 

Сабақ тақырыбы: Жасушаның химиялық құрамы. Су және басқа бейорганикалық заттар, олардың жасушаның тіршілік әрекетіндегі ролі.
Сабақ мақсаты: Жасушаның химиялық құрамы. Су және басқа бейорганикалық заттар, олардың жасушаның тіршілік әрекетіндегі ролі туралы түсінік қалыптастыру.

 

Табыс критерийлері: Оқушылар Жасушаның химиялық құрамы. Су және басқа бейорганикалық заттар, олардың жасушаның тіршілік әрекетіндегі ролі туралы түсінік қалыптастырады.

 

Сабақ түрі: Жаңа сабақ

 

Уақыт Мұғалімнің

іс-әрекеті

Оқушының

іс-әрекеті

Керекті жабдықтар
Кіріспе

2 мин

 

 

 

2 мин

 

 

5 мин

 

 

 

Сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру.

Топқа бөлу

«Жасушаның химиялық құрамы. Су және басқа бейорганикалық заттар, олардың жасушаның тіршілік әрекетіндегі ролі» тақырыбына кластер жасату арқылы үй тапсырмасын бекіту.

Шеңбер болып тұрып,бір-бірлеріне жылы лебіздер айту арқылы сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастырады.

 

Джиксо әдісі бойынша 1,2,3,4 санау арқылы  4 топқа бөлінеді.

 

Өтілген тақырыпқа байланысты топтастырып, пікір алмасады.

 

Плакат, маркер, бағалау парақшасы

Жаңа сабақ

10 мин

 

 

Жаңа тақырыпқа Венн диаграммасын жасатамын. Берілген тақырыпқа сәйкес салыстырады,ортақ айырмашылықтарын табады. Мөлшері аз болғанмен олар ағзада маңызды кызмет аткарады. Мырыш инсулин гормоны молекуласының кұрамына енеді. Кобальт – В12  витамині мол. орталык атом. Бром жүйке жасушаларынын қызмет аткаруы үшін кажет. Мыс кейбір фермент-тер мен тасымалдағыш жасушалар молекулаларының кұрамыйа енеді, сондай-ақ шаянтектестердің және ұлулардың тынысалу пиг-менттерінде болады.

. Мысалы, кобальттың топыракта (сондай-ак жай-ылым өсімдіктерінде) және жергілікті мал азығында тапшылығынан койлар мен мүйізді ірі мал қаназдықауруына ұшырайды.

Н — Судың және барлык биологиялык косылыстардың күра-мына енеді

С- барлык биологиялық косылыстардын күрамына енеді

N азот- Нәруыздар мен нуклеин кыш-ң құрылымдык құрамдас бөлігі

О — Судың және барлык биологиялық қосылыс-дын құрамына енеді

Na — Хлормен бірге 0,9°/. концентрацияда қан плазмасының күра-мына Тірі жасушалар жарғақшаларының үйектігін камтамасыз ететін оң ион

Cl-  Na ірге 0,9% концентрацияда кан плазмасыныц күрамына Негізгі теріс ион. НС1 карын солінің күрамында болады

К- Тірі жасушалар жарғакшаларының үйектігін (полярлығы) камтамасыз ететін негізгі оң ион

Са-тұз құр. тіс пен сүйек қатты затгарында, ұлудың және

баска омырткасыздардын бакалшактарында болады. Кан ұйыған кезде таптырмайтын ион түріндегі зат

Ғе- Гемоглобин қүрамында болады

Mg -Хлорофилл қүрамына енеді

S- Екі аминқышкыл құрамында болғандықтан, нәруыз құрамына кіреді

Р- Түз түрінде — сүйекте, аниондар түрінде АТФ жене нукле­ин қышкылдарында — НРОа, НдРО^ кышкылдарының күра-мында болады (ДНК түкымкуалауға жауапты)

Br- жүйке жасушаларынын кызмет атқаруы үшін қажет

Zn — Аталық жыныс гормондарының құрамында болады

I- Тироксин гормондарының таптырмайтын күрамдас бәлігі.

Си-шаянтектестер жөне үлулар тынысалу пигменттері кұра-мында және біркатар ферменттер мен тасымалдаушы моле-кулалар күрамында болады

F- тic кіреукесінің күрамына еніп, оны берік етеді

В-Кейбір өсімдіктердін өсуі үшін аз молшерде (микродозада) кажет

Егер кандай болса да бір жасушаға немесе ағзаға мөлшері 0,000001 г шамасында болса да элемент кажет болса, оның болмауынан калай бол-ганда да оныц опатка үшырайтынын есте үстаған жөн.

Жасушалар мен ағзаларда суды коспай, тұтас алғанда бейорганикалық заттардың мелшері шамамен 1 % бола-ды. Құрамында 20-22% түз болатын сүйек үлпасының жасушалары ғана ерекшелік

 

Плакат, маркер, бағалау парақшасы
Жаңа сабақты қорытындылау

6 мин

 

«Ай» әдісі арқылы (жаңа ай, жарты ай, толық ай) жаңа  сабақты қорытындылау

 

 

Топтық жұмыс арқылы  тапсырмаларды орындайды  және жақсы түсінген оқушы топтастарының сұрақтарына жауап беріп, диалогтік оқыту іске асады.

Толық ай – сабақты толық түсіндім;

Жарты ай  — мен жартылай түсіндім;

— Жаңа ай – менің түсінбегенім басымдау болды.

 

Бағалау парақшасы, айлар
 

Бағалау

5 мин

 

 

 

 

 

 

Ауызша мақтау, мадақтау арқылы формативті бағалау.

Топтық бағалау жүргізу

Кері байланыс орнату.Үйге тапсырма беру. Жаңа материал іздену.

Ынталанады.

 

Топ басшылары бағалау критерийлеріне сүйене отырып, топ мүшелерін бағалайды.

Не білдім? Не білдім? Не білгім келеді? Сұрақтарға жауабын стикерге жауап беріп, рефлексия плакатына іледі.

 

 

Күнделікке жазып алады.

 

 

бағалау парақшасы

 

Рефлексия плакаты, стикерлер

Күнделік

Не сәтті өтті?  
 
 
Не сәтсіз болды?  
 
 
Нені дамыта алар едім?  
 
 

 

Оқу   ісі     орынбасары:__________________________________

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі:

 

БЕКІТЕМІН ПӘНІ Биология КЛАСЫ 9

 

   МЕРЗІМІ
ТАҚЫРЫП Органикалық заттар: липидтер, олардың құрылысы, қасиеттері және атқаратын қызметі.
МАҚСАТЫ Липидтер май тектес жоғары күрделі қосылыстар екенін түсіндіру. Тапырмалар орындау барысында оқушылардың жекелеген қасиеттерін ескере отырып терминдермен жұмыс жүргізу.
 

КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ

Мәтін бойынша жұмыс жасауға дағдалынады;

Тапсырманы өз беттерінше орындауға үйренеді;

Сынып оқушыларымен  қарым-қатынастары өрбиді;

Қойылған мәселені жетік меңгеріп одан әрі өрбітеді;

Ақпараттық білімдері сараланады;

КЕЗЕҢДЕРІ РЕСУРСТАР САБАҚТАҒЫ ІСӘРЕКЕТ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ БАҒАЛАУ
Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

Биология оқулығы

 

Сабақ амандасып, сынып оқушларын түгелдеуден басталады. Сергіту сәті ретінде сыныпқа түрлі қимыл-қозғалыстарды қайталау ұсынылады.
 

Қызығушылықты ояту

(3 минут)

Пәнге қатысты журналдар

 

 

 

 

        Мұғалім тарапынан сабақ тақырыбы таныстырылады. Оқушылармен бірлесе отырып сабақтың мақсаты айқындалады.  Қызығушылықтарын ояту мақсатында оқушыларға блиц сұрақтар қойылады:

 

  1. Липидтер дегеніміз не?
  2. Майлар табиғаты жағынан липидтер бола ала ма?
  3. Липидтер энергия көзі дегенді қалай түсінесіңдер?
Тұлғааралық интеллектке ие оқушылар әр топта жеке қасиеттері қалыптасады Стикер арқылы бағалау
Мағынаны тану

(15 минут)

 

 

 

 

 

 

 

(15 минут)

Биология оқулығы

 

 

 

        Өткен тақырыпты бекіту мақсатымен оқушылар қатар бойынша бір-біріне сұрақтар қояды.

Мәтін бойынша талдау жүргізу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жекеленген оқушыларға көмек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фактілерді

баяндайды Мадақтау (3шапалақ,

Рефлексия

(10 минут)

 

Оқушылар стикерге «Жуан» және «Жіңішке» сұрақтарын жазып тақтаға жапсырып, оған жауап береді.

 

«Ыстық орындық» әдісі бойынша жаңа тақырыпты бекіту

Қабілетті оқушы  мен деңгейі төмен оқушыны анықтау 2-жұлдыз,

1-тілек.

 

 

Қорытындылау

Үйге тапсырма:  Кесте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі:

 

БЕКІТЕМІН   ПӘНІ Биология КЛАСЫ 10

 

   МЕРЗІМІ
 

ТАҚЫРЫП

 

Органикалық заттар: нәруыздар, олардың құрылысы, қасиеттері және атқаратын қызметі.

 

МАҚСАТЫ  

Нәруыздардың құрылысы мен атқаратын қызметтерін баяндау. Нәруыздар күрделі қосылыстар екеніні және олардың ағзаға тигізер пайдасы туралы түсіндіру.

 

 

КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ

Өз бетімен ізденіске бейімделеді.

Мәтін бойынша жұмыс жасауға дағдалынады;

Тапсырманы өз беттерінше орындауға үйренеді;

Сынып оқушыларымен  қарым-қатынастары өрбиді;

Қойылған мәселені жетік меңгеріп одан әрі өрбітеді;

Ақпараттық білімдері сараланады;

Экологиялық, адамгершілік тәрбие беріледі;

 

КЕЗЕҢДЕРІ РЕСУРСТАР САБАҚТАҒЫ ІСӘРЕКЕТ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ БАҒАЛАУ
 

Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

 

Биология оқулығы

 

 

Сабақ амандасып, сынып оқушыларын түгелдеуден басталады. Сергіту сәті ретінде сыныпқа түрлі қимыл-қозғалыстарды қайталау ұсынылады.

 

 

 

Қызығушылықты ояту

(3 минут)

 

 

Биолог анықта

малығы

 

 

 

 

Мұғалім тарапынан сабақ тақырыбы таныстырылады. Оқушылармен бірлесе отырып сабақтың мақсаты айқындалады.

 

V «қанат белгі» (әлдеқашан белгілі нәрсе) — «алу» (белгісі түсінігіне қайшы нәрсе) + «қосу» белгісі қызықты және тосын нәрсе ? «сұрақ белгісі» (егер бір нәрсе анық емес, көбірек білуге құштарлық пайда болса)
Тұлғааралық интеллектке ие оқушылар әр топта жеке қасиеттері қалыптасады Стикер арқылы бағалау
 

Мағынаны тану

(15 минут)

 

 

 

 

 

(15 минут)

 

 

Биология оқулығы

 

 

 

 

Өткен тақырыпты бекіту мақсатымен оқушылар қатар бойынша бір-біріне сұрақтар қояды.

«Ұғыну» сатысында қолданылады. Қолдану технологиясы: екі студент әрбір азат жолдан кейін тоқтай отырып мәтінді оқиды, содан кейін бір-біріне оқығанының мазмұны бойынша әртүрлі деңгейдегі сұрақтар қояды. Берілген түр коммуникативті дағдылардың дамуына әсер етеді.

 

Жекеленген оқушыларға көмек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фактілерді

баяндайды Мадақтау (3шапалақ,

 

Рефлексия

(10 минут)

 

Оқушылар стикерге «Жуан» және «Жіңішке» сұрақтарын жазып тақтаға жапсырып, оған жауап береді.

 

«Ыстық орындық» әдісі бойынша жаңа тақырыпты бекіту

 

Қабілетті оқушы  мен деңгейі төмен оқушыны анықтау 2-жұлдыз,

1-тілек.

 

 

Қорытындылау

 

 

Үйге тапсырма:  Жиырма амин қышқылын жаттау. Нәруызды ашқан ғалымдардың өмірімен жақынырақ танысу мақсатында деректер жинау.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі:

 

БЕКІТЕМІН   ПӘНІ Биология КЛАСЫ 10

 

   МЕРЗІМІ
ТАҚЫРЫП
Нуклеин қышқылдары: ДНҚ, оның құрылысы және жасушадағы рөлі.
МАҚСАТЫ Нуклеин қышқылдарының құрылыс ен оның жасушадағы атқаратын қызметтері туралы баяндау. ДНК мен оның құрылысына жеке тоқталу. Тапсырмалар орындау барысында оқушыларды мақсатқа сай біліммен қамтамасыз ету.
 

КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ

Өз бетімен ізденіске бейімделеді.

Мәтін бойынша жұмыс жасауға дағдалынады;

Тапсырманы өз беттерінше орындауға үйренеді;

Сынып оқушыларымен  қарым-қатынастары өрбиді;

Қойылған мәселені жетік меңгеріп одан әрі өрбітеді;

Ақпараттық білімдері сараланады;

Экологиялық, адамгершілік тәрбие беріледі;

 

КЕЗЕҢДЕРІ РЕСУРСТАР САБАҚТАҒЫ ІСӘРЕКЕТ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ БАҒАЛАУ
 

Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

 

Биология оқулығы

 

 

Сабақ амандасып, сынып оқушыларын түгелдеуден басталады. Әрі қарайғы әрекет үй тапсырмасына жауап беріп, талқылаумен жалғасады.

 

 

 

Қызығушылықты ояту

(3 минут)

 

 

Биолог анықта

малығы

 

 

 

 

Мұғалім тарапынан сабақ тақырыбы таныстырылады. Оқушылармен

бірлесе отырып сабақтың мақсаты айқындалады.

 

 

ü  «қанат белгі» (әлдеқашан белгілі нәрсе) — «алу» (белгісі түсінігіне қайшы нәрсе) + «қосу» белгісі қызықты және тосын нәрсе ? «сұрақ белгісі» (егер бір нәрсе анық емес)
Тұлғааралық интеллектке ие оқушылар әр топта жеке қасиеттері қалыптасады Стикер арқылы бағалау
 

Мағынаны тану

(15 минут)

 

 

 

 

 

(15 минут)

 

 

Биология оқулығы

 

 

 

 

Өткен тақырыпты бекіту мақсатымен оқушылар қатар бойынша бір-біріне сұрақтар қояды.

«Ұғыну» сатысында қолданылады. Қолдану технологиясы: екі студент әрбір азат жолдан кейін тоқтай отырып мәтінді оқиды, содан кейін бір-біріне оқығанының мазмұны бойынша әртүрлі деңгейдегі сұрақтар қояды. Берілген түр коммуникативті дағдылардың дамуына әсер етеді.

 

Жекеленген оқушыларға көмек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фактілерді

баяндайды Мадақтау (3шапалақ,

 

Рефлексия

(10 минут)

 

Оқушылар стикерге «Жуан» және «Жіңішке» сұрақтарын жазып тақтаға жапсырып, оған жауап береді.

 

ББҮ кестесі арқылы сабақты қорытындылау.

 

Білемін Білгім келеді Үйрендім
     

 

 

Қабілетті оқушы  мен деңгейі төмен оқушыны анықтау 2-жұлдыз,

1-тілек.

 

 

Қорытындылау

 

 

Үйге тапсырма:  Мерсер (1995) әңгімелесудің үш түрін анықтады. Соның ішінде «Топтық әңгіме» әдісімен жұмыстану (даярлық).

 

ü  Топтық ( қайталау, мақұлдау, түсіндіру)

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі:

 

БЕКІТЕМІН   ПӘНІ Биология КЛАСЫ 10

 

   МЕРЗІМІ
ТАҚЫРЫП Нуклеин қышқылдары: а- РНҚ, т-РНҚ, р-РНҚ және АТФ, олардың құрылысы және жасушадағы рөлі.
МАҚСАТЫ Нуклеин қышқылдарына жеке тоқталу, олардың жасуша тіршілігіндегі рөлі туралы баяндау. Қызметтерімен танысу. АТФ қосымша энергия көзі ретінде жасушаның бөлігі деп танысу.
 

КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ

 

Мәтін бойынша жұмыс жасауға дағдалынады;

Тапсырманы өз беттерінше орындауға үйренеді;

Сынып оқушыларымен  қарым-қатынастары өрбиді;

Қойылған мәселені жетік меңгеріп одан әрі өрбітеді;

Ақпараттық білімдері сараланады;

 

КЕЗЕҢДЕРІ РЕСУРСТАР САБАҚТАҒЫ ІСӘРЕКЕТ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ БАҒАЛАУ
Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

Биология оқулығы

 

Сабақ амандасып, сынып оқушларын түгелдеуден басталады. Сергіту сәті ретінде сыныпқа түрлі қимыл-қозғалыстарды қайталау ұсынылады.
 

Қызығушылықты ояту

(3 минут)

Пәнге қатысты журналдар

 

 

 

 

        Мұғалім тарапынан сабақ тақырыбы таныстырылады. Оқушылармен бірлесе отырып сабақтың мақсаты айқындалады.  Қызығушылықтарын ояту мақсатында оқушыларға блиц сұрақтар қойылады:

 

  1. Липидтер дегеніміз не?
  2. Майлар табиғаты жағынан липидтер бола ала ма?
  3. Липидтер энергия көзі дегенді қалай түсінесіңдер?
Тұлғааралық интеллектке ие оқушылар әр топта жеке қасиеттері қалыптасады Стикер арқылы бағалау
Мағынаны тану

(15 минут)

 

 

 

 

 

 

 

(15 минут)

Биология оқулығы

 

 

 

        Өткен тақырыпты бекіту мақсатымен оқушылар қатар бойынша бір-біріне сұрақтар қояды.

 

Мәтін бойынша талдау жүргізу.

 

 

Жекеленген оқушыларға көмек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фактілерді

баяндайды Мадақтау (3шапалақ,

 

Рефлексия

(10 минут)

 

Оқушылар стикерге «Жуан» және «Жіңішке» сұрақтарын жазып тақтаға жапсырып, оған жауап береді.

 

«Ыстық орындық» әдісі бойынша жаңа тақырыпты бекіту

 

Қабілетті оқушы  мен деңгейі төмен оқушыны анықтау 2-жұлдыз,

1-тілек.

 

 

Қорытындылау

 

 

Үйге тапсырма:  Кесте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Қысқа мерзімді жоспар                                                                          Пән мұғалімі:

 

БЕКІТЕМІН   ПӘНІ Биология КЛАСЫ 10

 

   МЕРЗІМІ
ТАҚЫРЫП Прокариоттық жасушаның құрылысы. Бактериялық жасуша, оның құрылысы мен қызметінің ерекшеліктері.№1 Зертханалық жұмыс.
МАҚСАТЫ Прокариотты және эукариотты жасушаның құрылысымен таныстыру. Бактериялардың жасуша құрылысының ерекшеліктерін баяндау.
 

КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ

Мәтін бойынша жұмыс жасауға дағдалынады;

Тапсырманы өз беттерінше орындауға үйренеді;

Сынып оқушыларымен  қарым-қатынастары өрбиді;

Қойылған мәселені жетік меңгеріп одан әрі өрбітеді;

Ақпараттық білімдері сараланады;

КЕЗЕҢДЕРІ РЕСУРСТАР САБАҚТАҒЫ ІСӘРЕКЕТ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ БАҒАЛАУ
Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

Биология оқулығы

 

Сабақ амандасып, сынып оқушыларын түгелдеуден басталады. Сынып оқушыларын түгендеу. Сабаққа белсенділікті арттыру мақсатымен түрлі қимылдарды қайталау ұсынылады.
 

Қызығушылықты ояту

(3 минут)

Пәнге қатысты журналдар

 

 

 

 

        Мұғалім тарапынан сабақ тақырыбы таныстырылады. Оқушылармен бірлесе отырып сабақтың мақсаты айқындалады.  Қызығушылықтарын ояту мақсатында оқушыларға блиц сұрақтар қойылады:

 

  1. Прокариот  жасуша дегенді қалай түсінесіңдер?
  2. Эукариот жасуша дегенді қалай түсінесіңдер?
  3. Бактериялар дегеніміз не және олар қандай аурулардың қоздырушылары болып табылады?
Тұлғааралық интеллектке ие оқушылар әр топта жеке қасиеттері қалыптасады Стикер арқылы бағалау
Мағынаны тану

(15 минут)

 

 

 

 

 

 

 

(15 минут)

Биология оқулығы

 

 

 

        Өткен тақырыпты бекіту мақсатымен оқушылар қатар бойынша бір-біріне сұрақтар қояды.

Мәтінмен жұмыс.

Бактериялар – табиғатта ең көп тараған, негізінен бір клеткадан тұратын, оқшауланған ядросы жоқ, ең қарапайым организмдер тобы. Алғаш рет бактерияларды (грекше bakterіon – таяқша) 17 ғасырда голланд ғалымы, микроскопты жасаушы – Антони ван Левенгук байқаған. 19 ғасырда бактериялардың құрылысы мен табиғаттағы рөлін француз ғалымы Луи Пастер, неміс ғалымы Роберт Кох және ағылшын ғалымы Джозеф Листер зерттеді. Бактериялардың клетка құрамында тұрақты клетка қабаты, цитоплазмалық мембрана, цитоплазма, нуклеоид, рибосома болады. Ядроның қызметін дезоксирибонуклеин қышқылы (ДНҚ) атқарады. Бактериялар ядросы мембрана қабығымен оқшауланбаған және онда хромотин жіптері түзілмейді. Бактериялар қарапайым бөліну арқылы көбейеді. Мысалы, 1 г қара топырақта 2 – 3 млрд. бактериялар, 1 г құмды топырақта 150 мың бактериялар, адам көп жиналған бөлме ауасының 1 м3-інде он мыңдай бактериялар тіршілік етеді. Олардың пішіндері әр түрлі: шар тәрізділерін – кокк, қосарланғандарын – диплококк, таяқша тәрізділерін – бациллалар, үтір тәрізділерін – вибриондар, таға тәрізділерін терроидтар, жүзім тәрізді шоғырланғандарын – стафилококтар деп атайды.

 

 

Жекеленген оқушыларға көмек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фактілерді

баяндайды Мадақтау (3шапалақ,

 

Рефлексия

(10 минут)

 

Оқушылар стикерге «Жуан» және «Жіңішке» сұрақтарын жазып тақтаға жапсырып, оған жауап береді.

Қабілетті оқушы  мен деңгейі төмен оқушыны анықтау 2-жұлдыз,

1-тілек.

 

 

Қорытындылау

 

Үйге тапсырма: Прокариоттық жасушаның құрылысы. Бактериялық жасуша, оның құрылысы мен қызметінің ерекшеліктері.

 

 

 

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите свой комментарий!
Пожалуйста, введите ваше имя здесь