ГЛАВНАЯ Образцы планов CОР и СОЧ | ЖБ ҚБ ТЖБ ҚЖБ «География» пәнінен жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар 9-сынып

ТЖБ ҚЖБ «География» пәнінен жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар 9-сынып

17824
0

«География» пәнінен
жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар
9-сынып
Нұр-Сұлтан, 2019

 ПОЛНЫЙ ВАРИАНТ СКАЧАТЬ 

Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 9-сынып білім алушыларына «География» пәні
бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және ӛткізуге кӛмек құралы ретінде
құрастырылған. Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар «География» пәні
бойынша негізгі орта білім беру деңгейінің 7-9-сыныптарына арналған «География» пәнінен
жаңартылған мазмұндағы үлгілік оқу бағдарламасы негізінде дайындалған.
Бӛлім бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге оқушылардың тоқсан
бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бӛлім бойынша жиынтық бағалауды ӛткізуге арналған
бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта
оқушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған.
Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныстар жалпы орта сынып мұғалімдеріне, мектеп әкімшілігіне, білім
беру бӛлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, ӛңірлік
үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.
Әдістемелік ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімді
ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар) қолданылды.
3
МАЗМҰНЫ
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ ……………………………….. 4
«Географиялық зерттеу әдістері» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ……………………………….. 4
«Картография және географиялық деректер базасы» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ….. 8
«Физикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ………………………………………….. 12
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ ……………………………… 17
«Физикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ………………………………………….. 17
«Физикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ………………………………………….. 21
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ ……………………………… 25
«Физикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ………………………………………….. 25
«Әлеуметтік география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ………………………………………….. 29
«Экономикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау …………………………………….. 34
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ ……………………………… 38
«Экономикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ……………………………………. 38
«Экономикалық география» бӛлімібойынша жиынтық бағалау ……………………………………… 41
«Елтану және саяси география негіздері» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау …………………. 44
4
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ
«Географиялық зерттеу әдістері» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып Қазақстандық географтардың зерттеулері. География
ғылымының қазіргі заманғы ӛзекті зерттеу
проблемалары
Оқу мақсаты 9.1.1.1 География ғылымының дамуына үлес қосқан
қазақстандықтардың зерттеулері туралы баяндайды
9.1.1.2 География ғылымының қазіргі заманғы ӛзекті
проблемаларын анықтайды
9.1.1.5 Зерттеу нәтижелерін түрлі академиялық формада
ұсынады
Бағалау критерийі Білім алушы
 География ғылымының дамуына үлес қосқан
қазақстандықтардың зерттеулерін анықтайды
 География ғылымының қазіргі заманғы зерттеу
проблемаларын сипаттайды
 Зерттеу нәтижелерін әр түрде ұсынады
Ойлау дағдыларының
деңгейлері
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 25 минут
Тапсырма
1.Берілген ақпаратта қай ғалымға сипаттама берілгенін анықтаңыз.
ХVI-ғасырдың ортасы мен ХVII-ғасырдың басында ӛмір сүріп (1530-1605 жылдары), қазақ
халқының тарихында ӛшпес із қалдырған. Ол жазған «Жылнамалар жинағы» атты кітап
орта ғасырдағы қазақ тілінде жазылған тұңғыш географиялық мазмұндағы тарихи
шығарма. Бұл кітапта Шығыс елдеріне, оның шаһарларына шолу жасап, түркі тайпаларына
анықтама береді. Қазақ хандарының ӛмірбаяндарына тоқталады. Ол қазақ жері, оның
қалалары туралы аса құнды тарихи деректер қалдырды.
А. Әл Фараби
В. М. Қашқари
С. М. Бабажанов
D. Қ. Жалаири
2. «Қазіргі заманның география ғылымының мәселелері» тақырыбында эссе жазыңыз. (100-
150 сӛз)
Кіріспе
Негізгі бӛлім
Қорытынды
3.Мәтінді мұқият оқыңыз.
Жібек жолының басы Қытай жеріндегі Хуанхэ ӛзенінің аңғарындағы аймақтан
басталды. Ол Ұлы Қытайдың батыс шетінен ӛтіп, Іле ӛзенімен Ыстықкӛлге жетеді. Жол
осы арада батысқа және солтүстік-батысқа қарай шығу үшін оңтүстік, солтүстік бағыттарға
тармақталады. Оңтүстік бағыт Ферғана, Самарқан, Ирак, Иран, Сирия елдері мен Жерорта
теңізіне шыққан. Ал солтүстік бағыт Оңтүстік Қазақстанда Испиджаб (Сайрам) қаласына
келіп және екі тармаққа бӛлінген. Біреуі Орта Азияға қарай, екіншісі Түркістан арқылы
Сырдарияның тӛменгі ағысымен батыс Қазақстанға шығып, Еуропаға қарай ӛткен. Сауда
қалалары Оңтүстік Қазақстанда – Суяб, Құлан, Тараз, Отырар,Баласағұн,Сайрам,Сауран.
5
a. Ұлы Жібек жолының басты бағыттары:
b. Ұлы Жібек жолы қандай елдерді қамтиды?
c. Қазақ жеріндегі Ұлы Жібек жолы бойында орналасқан басты сауда орталықтарын
картаға түсіріңіз (шартты белгімен белгілеңіз).
Шартты белгі:
6
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
География ғылымының
дамуына үлес қосқан
қазақстандықтардың
зерттеулерін анықтайды
1
берілген ақпарат негізінде ғалымды
анықтайды;
1
География ғылымының
қазіргі заманғы зерттеу
проблемаларын
сипаттайды
2
негізгі бӛлімде нақты 2 аргумент
қолданады;
2
проблеманы шешу жолдарын ұсынады; 1
логикалық құрылымы тақырыпқа сәйкес
келеді;
1
Зерттеу нәтижелерін әр
түрде ұсынады
3
Ұлы Жібек жолы бағыттарын анықтайды; 1
Ұлы Жібек жолы ӛтетін елдерді
анықтайды;
1
Ұлы Жібек жолдары ӛткен қазақ жеріндегі
қалаларды картаға түсіреді (картасызбасын
жасайды).
1
Жалпы балл 8
7
«Географиялық зерттеу әдістері» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі Төмен Орта Жоғары
География ғылымының
дамуына үлес қосқан
қазақстандықтардың
зерттеулерін анықтайды
География ғылымының дамуына
үлес қосқан қазақстандықтардың
зерттеулерін анықтауда қиналады
География ғылымының дамуына
үлес қосқан қазақстандық ғалымды
анықтауда қателік жібереді
География ғылымының дамуына
үлес қосқан қазақстандық
ғалымды дұрыс анықтайды
География ғылымының
қазіргі заманғы зерттеу
проблемаларын
сипаттайды
География ғылымының қазіргі
заманғы зерттеу проблемаларын
сипаттауда қиналады
Қазіргі заманғы зерттеу
проблемаларын эссе түрінде
баяндауда: негізгі бӛлімде нақты
аргументтер қолдануда,
проблеманы шешу жолдарын
ұсынуда, логикалық құрылымды
сақтауда қателіктер жібереді
География ғылымының қазіргі
заманғы зерттеу проблемаларын
дұрыс сипаттайды
Зерттеу нәтижелерін әр
түрде ұсынады
Зерттеу нәтижелерін әр түрде
ұсынуда қиналады
Ұлы жібек жолының бағыттарын
анықтауда, ӛтетін елдерді
анықтауда, нәтижелерін
картасызба түрінде ұсынғанда
қателіктер жібереді
Зерттеу нәтижелерін әр түрде
ұсынады
8
«Картография және географиялық деректер базасы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып Географиялық номенклатура нысандарын кӛрсету тәсілдері.
Жерді қашықтықтан зерделеу әдістері.Геоақпараттық жүйелер
технологияларын қолдану аясы.
Оқу мақсаты 9.2.1.2 Географиялық номенклатура нысандарын картадан
кӛрсетеді
9.2.2.1 Жерді қашықтықтан зерделеудің әдістерін сипаттап,
маңыздылығы мен ерекшеліктерін түсіндіреді
9.2.2.2 Шаруашылық пен ғылым салаларында геоақпарат
технологияларын қолдану маңыздылығын сипаттайды
Бағалау критерийі Білім алушы
 Нысандарды картадан кӛрсетеді
 Жерді қашықтықтан зерделеудің маңызын сипаттайды
 Геоақпарат технологияларын қолданудың маңыздылығын
кӛрсетеді
Ойлау
дағдыларының
деңгейлері
Білу және түсіну
Қолдану
Орындау уақыты 25 минут
Тапсырма
1. Берілген нысандарды кескін картадан кӛрсетіңіз: Алтай, Мұғалжар, Батыс Сібір
жазығы, Каспий маңы ойпаты, Үстірт.
2. Қазақстан аумағында қолданатын Жерді қашықтықтан зерттеу әдістері туралы кестені
толтырыңыз.
Жерді қашықтықтан зерттеудің
түрлері
Зерттеудің негізгі мәселелерін қалай шешеді
Аэроәдіс
Ғарыштық әдіс
Зондтау әдісі
Қашықтықтан басқару
9
3. Шаруашылық пен ғылым салаларында геоақпарат технологияларды қолданудың
маңыздылығын сипаттаңыз.
тиімділігі мүмкіншіліктері
кӛлік саласындағы
картография саласындағы
10
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
Нысандарды картадан
кӛрсетеді. 1
тауларды кескін картада кӛрсетеді; 1
жазықтарды кескін картада кӛрсетеді; 1
Жерді қашықтықтан
зерделеудің маңызын
сипаттайды
2
аэроәдіс арқылы зерттеудің мағынасын
ашады;
1
ғарыштық әдіс арқылы зерттеудің
мағынасын ашады;
1
зондтау әдісі арқылы зерттеудіңмағынасын
ашады;
1
қашықтықтан басқару арқылы зерттеудің
мағынасын ашады;
1
Геоақпарат
технологияларын
қолданудың
маңыздылығын
кӛрсетеді
3
кӛлік саласында геоақпарат
технологияларын қолданудың тиімділігін
анықтайды;
1
кӛлік саласында геоақпарат
технологияларын қолданудың
мүмкіншіліктерін сипаттайды;
1
картография саласында геоақпарат
технологияларын қолданудың тиімділігін
анықтайды;
1
картография саласында геоақпарат
технологияларын қолданудың
мүмкіншіліктерін сипаттайды;
1
Жалпы балл 10
11
«Картография және географиялық деректер базасы»бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға
ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістігінің деңгейі
Төмен Орта Жоғары
Нысандарды картадан
кӛрсетеді.
Нысандарды анықтап,
картадан кӛрсеткенде
қиналады.
Тауларды/жазықтарды картадан
кӛрсеткенде қателіктер жібереді
Нысандарды анықтап, картадан
дұрыс кӛрсетеді
Жерді қашықтықтан
зерделеудің маңызын
анықтайды
Жерді қашықтықтан
зерделеудің маңызын
анықтағанда қиналады
Жерді қашықтықтан зерделеудің маңызын
анықтағанда /аэро /ғарыштық/ зондтау әдісі
арқылы зерттеудің мағынасын,
қашықтықтан басқару арқылы зерттеудің
мағынасын ашқанда қателіктер жібереді
Жерді қашықтықтан зерделеудің
маңызын дұрыс анықтайды
Геоақпарат
технологияларын
қолданудың
маңыздылығын кӛрсетеді
Геоақпарат технологияларын
қолданудың маңыздылығын
кӛрсеткенде қиналады
Кӛлік/ картография саласында геоақпарат
технологияларын қолданудың тиімділігін
анықтауда, кӛлік саласында/картография
геоақпарат технологияларын қолданудың
мүмкіншіліктерін сипаттауда қателіктер
жібереді
Геоақпарат технологияларын
қолданудың маңыздылығын дұрыс
жазады
12
«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып Қазақстан аумағының геологиялық тарихы және
тектоникалық құрылымы. Минералды ресурстарды ӛндіру
және ӛңдеу орталықтары. Қазақстанның минералды
ресурстарына баға беру. Минералды ресурстарды
игерумен байланысты проблемалар.
Оқу мақсаты 9.3.1.1 Жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде
Қазақстанның жер бедерінің геологиялық
тарихын және тектоникалық құрылымын
анықтайды
9.3.1.5 Қазақстанның минералды ресурстарын ӛндіру
және ӛңдеудің басты орталықтарын картадан
кӛрсетіп, сипаттайды
9.3.1.6 Қазақстанның минералды ресурстарына баға
береді
9.3.1.7 Минералды ресурстарды игерумен байланысты
проблемаларды топтастырып, шешу жолдарын
ұсынады
Бағалау критерийі Білім алушы
 Қазақстан жер бедерінің қалыптасуын карта
арқылы сипаттайды
 Қазақстандағы минералды ресурстарды ӛндіру
және ӛңдеу орнын кескін картада кӛрсетеді
 Қазақстанның минералды ресурстарын
бағалайды
 Минералды ресурстарды игерумен байланысты
проблемалардың шешу жолдарын ұсынады
Ойлау деңгейлері Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Картаны пайдаланыңыз. Қазақстанның дүниежүзілік тектоникалық құрылымдармен
байланысын анықтап, мысал келтіріңіз.
13
Атласты пайдаланып,Тұран тақтасының тектоникалық құрылымын зерттеңіз.
Тұран тақтасы тектоникалық құрылымы
Пайда болған кезеңі
Қатпарлықтың аты
Қазақстан
аумағындағы қауіпті
жерлердің
ықтималдығы туралы
қорытынды
2. Тапсырманы орындаңыз.
а. Қазақстандағы темір кенінің ӛндіретін жері мен ӛңделетін жерін кескін картада
кӛрсетіңіз.
b. Ӛңделетін жердің басқа орында орналасуының себебін жазыңыз.
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
3. Қарағанды кӛмір алабына баға беріңіз.
Сипаттамасы Қарағанды кӛмір алабы
Географиялық орнының ерекшелігі
Ресурспен қамтамасыз етілуі
Ӛндіру әдісі, сапасы
14
4. Сурет бойынша талдау жүргізіңіз.
Суретті сипаттаңыз Қандай минералды
ресурсты игеруде
орын алып отыр?
Проблеманың
ауқымы қандай?
Проблеманың шешу
жолын ұсыныңыз
15
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
Қазақстан жер бедерінің
қалыптасуын карта арқылы
сипаттайды
1
Қазақстанның дүниежүзілік
тектоникалық құрылымдармен
байланысын анықтайды;
1
Тұран тақтасының тектоникалық
құрылымын табады;
1
Қазақстандағы минералды
ресурстарды ӛндіру және
ӛңдеу орнын кескін картада
кӛрсетеді
2
темір кенін ӛндіру орнын картада
анықтайды;
1
темір кенін ӛңдеу орнын картада
анықтайды;
1
темір кенін ӛңдейтін жердің басқа
орында орналасу себебін жазады;
1
Қазақстанның минералды
ресурстарын бағалайды
3
Қарағанды кӛмір алабының
географиялық орнының ерекшелігін
анықтайды;
1
ресурспен қамтамасыз етілуіне талдау
жасайды;
1
ӛндіру әдісі мен сапасын анықтайды; 1
Минералды ресурстарды
игерумен байланысты
проблемалардың шешу
жолдарын ұсынады
4
суретті сипаттап, маңызын түсінеді; 1
проблеманың туындау кӛзін анықтайды; 1
проблеманың ауқымын кӛрсетеді; 1
проблеманың шешу жолын ұсынады; 1
Жалпы балл 12
16
«Физикалық география»бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістігінің деңгейі
Төмен Орта Жоғары
Қазақстан жер бедерінің
қалыптасуын карта арқылы
сипаттайды
Қазақстан жер бедерінің
қалыптасуын карта арқылы
сипаттағанда қиналады.
Дүниежүзілік тектоникалық
құрылымдармен байланысын
анықтағанда, Тұран тақтасының
тектоникалық құрылымын
анықтағанда қателіктер жібереді
Қазақстан жер бедерінің
қалыптасуын карта арқылы дұрыс
сипаттайды
Қазақстандағы минералды
ресурстарды ӛндіру және
ӛңдеу орнын кескін картада
кӛрсетеді
Қазақстандағы темір кенінің
ӛндіру және ӛңдеу орнын кескін
картада кӛрсеткенде қиналады
Қазақстандағы темір кенінің ӛндіру
және ӛңдеу орнын кескін картада
кӛрсеткенде, себебін анықтағанда
қателіктер жібереді
Қазақстандағы темір кенінің
ӛндіру және ӛңдеу орнын кескін
картада кӛрсетеді, себебін дұрыс
анықтайды
Қазақстанның минералды
ресурстарын бағалайды
Қазақстанның минералды
ресурстарын бағалауда қиналады
Қарағанды кӛмір алабының ресурспен
қамтамасыз етілуіне талдау жасағанда,
ӛндіру әдісі мен сапасын анықтағанда
қателіктер жібереді
Қазақстанның минералды
ресурстарын толық бағалайды
Минералды ресурстарды
игерумен байланысты
проблемалардың шешу
жолдарын ұсынады
Минералды ресурстарды игерумен
байланысты проблемалардың
шешу жолдарын ұсынады
ұсынғанда қиналады
Берілген суретті сипаттағанда/
проблеманың қандай минералды
ресусты игеруде туындағанын
анықтағанда/ проблеманың ауқымын
кӛрсеткенде/ проблеманың шешу
жолын ұсынғанда қателіктер жібереді
Минералды ресурстарды игерумен
байланысты проблемалардың
шешу жолдарын дұрыс ұсынады
17
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ
«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Қазақстанның климатын түзуші факторлар. Қазақстанда
қолайсыз және қауіпті атмосфералық құбылыстар. Қазақ
халқының атмосфералық және климаттық құбылыстарды
номинациялау ерекшеліктері.
Оқу мақсаты
9.3.2.1 Қазақстан климатын түзуші факторларды талдайды
9.3.2.4 Қазақстанда атмосфералық қолайсыз және қауіпті
құбылыстардың қалыптасуын, таралу аумақтарын
картада кӛрсетіп, сақтану шараларын ұсынады
9.3.2.5 Жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде қазақ
халқының атмосфералық және климаттық
құбылыстарды номинациялау ерекшеліктерін
анықтайды
Бағалау критерийі Білім алушы
 Климат түзуші факторларды талдайды
 Қазақстанда атмосфералық қолайсыз және қауіпті
құбылыстардың қалыптасуын түсіндіреді және сақтану
шараларын ұсынады
 Қазақ халқының атмосфералық және климаттық
құбылыстарының номинациялау ерекшеліктерін
сипаттайды
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1.Қазақстан климатын түзуші факторлардың климатқа әсерін талдаңыз.
a. Климатын түзуші факторларды атаңыз.
b. Аймақтардағы климатқа әсері
Жылу ӛзгерісіне әсері
Ылғалдың таралуына әсері
2. Қазақстанда атмосфералық қолайсыз және қауіпті құбылыстардың қалыптасуын суреттер
негізінде талдаңыз.
a. Суреттегі атмосфералық қолайсыз және қауіпті құбылыстардың атауларын жазыңыз.
1-сурет
__________________
2-сурет
__________________
18
3-сурет
__________________
4-сурет
_________________
b. Кездесетін аймақтарын кескін картада кӛрсетіңіз.
c. Таңдау бойынша бір қолайсыз құбылыстың қалыптасу жолын жазып, сақтану
шараларын ұсыныңыз.
3. Қазақ халқы ертеден табиғат анасының қыр-сырын, мінезін меңгеріп, тілдесе білген.
Атмосферада болып жатқан құбылыстарға ерекше атаулар берген.
Сол атаулардың мағынасын түсіндіріңіз.
Құбылыстардың халықтық
атаулары
Мағынасы
Ӛліара
Кібісе жыл
Бесқонақ
Қамбар тоғысы
19
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
Климат түзуші
факторларды
талдайды 1
Қазақстан климатын түзуші
факторларды атайды;
1
климатқа әсерін атайды; 1
жылу ӛзгерісіне әсерін атайды; 1
ылғалдың таралуына әсерін анықтайды; 1
Қазақстанда
атмосфералық
қолайсыз және қауіпті
құбылыстардың
қалыптасуын
түсіндіреді және
сақтану шараларын
ұсынады
2
1-cуреттегі атмосфералық қолайсыз
құбылыстың атауын жазады;
1
2-cуреттегі атмосфералық қолайсыз
құбылыстың атауын жазады;
1
3-cуреттегі атмосфералық қолайсыз
құбылыстың атауын жазады;
1
4-cуреттегі атмосфералық қолайсыз
құбылыстың атауын жазады;
1
суреттегі құбылыстардың жиі
байқалатын аймақтарын анықтайды;
1
құбылыстардың жиі байқалатын
аймақтарын кескін картада кӛрсетеді;
1
құбылыстың қалыптасу жолын жазады; 1
сақтану шараларын ұсынады; 1
Қазақ халқының
атмосфералық және
климаттық
құбылыстарының
номинациялау
ерекшеліктерін
сипаттайды
3
Ӛліара сӛзінің мағынасын түсіндіреді; 1
Кібісе жылының мағынасын
түсіндіреді;
1
Бесқонақ сӛзінің мағынасын түсіндіреді; 1
Қамбар тоғысының мағынасын
түсіндіреді.
1
Жалпы балл 16
20
«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі
Төмен Орта Жоғары
Климат түзуші
факторларды талдайды
Климат түзуші факторларды
талдағанда қиналады.
Қазақстан климатын түзуші факторларды
атағанда, климатқа /жылу ӛзгерісіне/ ылғалдың
таралуының әсерін атағанда қателіктер жібереді
Климат түзуші
факторларды дұрыс
талдайды
Қазақстанда
атмосфералық
қолайсыз және қауіпті
құбылыстардың
қалыптасуын
түсіндіреді және
сақтану шараларын
ұсынады
Қазақстанда атмосфералық
қолайсыз және қауіпті
құбылыстардың
қалыптасуын түсіндіргенде,
сақтану шараларын
ұсынғанда қиналады.
1/2/3/4 cуреттегі атмосфералық қолайсыз
құбылыстарды атағанда, құбылыстардың жиі
байқалатын аймақтарын кескін картада
кӛрсеткенде, құбылыстың қалыптасу жолын
сақтану шараларын ұсынғанда, қателіктер
жібереді.
Қазақстанда
атмосфералық қолайсыз
және қауіпті
құбылыстардың
қалыптасуын түсіндіреді
және сақтану шараларын
ұсынады
Қазақ халқының
атмосфералық және
климаттық
құбылыстарының
номинациялау
ерекшеліктерін
сипаттайды
Қазақ халқының
атмосфералық және
климаттық
құбылыстарының
номинациялау
ерекшеліктерін
сипаттағанда қиналады
Ӛліара /Кібісе жылының /Бесқонақ сӛзінің /
Қамбар тоғысының мағынасын түсіндіргенде
қателіктер жібереді.
Қазақ халқының
атмосфералық және
климаттық
құбылыстарының
номинациялау
ерекшеліктерін дұрыс
сипаттайды.
21
«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Қазақ гидронимдері. Су ресурстарының экологиялық
проблемалары.
Оқу мақсаты 9.3.3.2 Қазақ гидронимдерін жіктеп, мағынасын түсіндіреді
және транслитерациясын үш тілде ұсынады
9.3.3.4 Жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде су
ресурстарының экологиялық проблемаларын талдап,
шешу жолдарын ұсынады
Бағалау критерийі Білім алушы
 Қазақ гидронимдерін топтастырып, мағынасын
түсіндіреді
 Қазақстандағы су проблемаларын жіктейді және
шешу жолдарын ұсынады
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1.Қазақстанның физикалық картасы берілген.
Картаға қарап, ӛзіңізге таныс екі гидронимді таңдап жазыңыз.
_______________________________________________________________________________
Таңдаған гидронимдердің мағынасын түсіндіріңіз.
1._________________________________________________________________________
2._________________________________________________________________________
Таңдаған гидронимдердің транслитерациясын үш тілде жазыңыз.
қазақ тілінде орыс тілінде ағылшын тілінде
2. Берілген мәтін негізінде Каспий теңізінің экологиялық мәселесін жіктеңіз және шешу
жолдарын ұсыныңыз.
Каспий экологиясы – мұнай-газ ӛндіру және мұнай ӛңдеу кешендерінің дамуына
байланысты Қазақстанның батыс ӛңірінде қалыптасқан табиғи, әлеуметтік, экономикалық
22
және экологиялық жағдай. Каспий теңізінде мұнай ӛндіруге байланысты және теңіз
деңгейінің табиғи кӛтерілуі аймақтың экологиялық тыныс-тіршілігін шиенеленістіріп отыр.
Теңіздің кӛтерілуі жүздеген мұнай бұрғы-скважиналырын, мұнай қоймалары мен ӛңдеу
объектілерін істен шығарды. Қазір бұл жерлерде 6 мұнай газ кені, жүздеген елді мекендер,
коммуникациялар, ӛнеркәсіп орындары су астында қалды. Нәтижесінде, теңізге кӛптеген
мӛлшерде лас заттар, мұнай ӛнімдері, органикалық қосылыстар, ауыр металдар суға
араласуда. Оның үстіне Еділ мен Жайық ӛзендерінің лас сулары теңіз суын уландыра
түсуде. Мәселен, кәсіптік балықтар мен бағалы қара уылдырық және ет беретін бекіре
тұқымдас балықтардың азайып кетуі, 1999 жылы қырылып қалған 20-30 мың итбалықтың
және жүздеген мың құстардың ӛлуі теңіз суының бүгінгі сапасының кӛрсеткіші –
биоиндикаторы болса керек. Қазіргі Каспий мұнайын игеру бүкіл әлемді дүрліктіріп,
шетелдік инвесторларды теңіз «қара алтынын» игеруге ұмтылдыруда.
Каспий экологиясының қоршаған ортаға әсерін қауіптілік деңгейі бойынша жазып
шығыңыз және проблеманың шешу жолдарын ұсыныңыз.
қауіптілік деңгейі шешу жолдары
тӛмен орта жоғары
мыс:топырақ
жамылғысына
23
Бағалау
критерийі
Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
Қазақ гидронимдерін
жіктеп, мағынасын
түсіндіреді
1
гидронимді анықтайды; 1
гидронимдердің мағынасын
түсіндіреді;
1
гидронимдердің транслитерациясын
үш тілде жазады;
1
Қазақстандағы су
проблемаларын
жіктейді және шешу
жолдарын ұсынады
2
тӛменгі қауіптілік деңгейі бойынша
анықтайды;
1
Каспий экологиялық проблемасының
шешу жолдарын ұсынады;
1
орта қауіптілік деңгейі бойынша
анықтайды;
1
проблеманың шешу жолдарын
ұсынады;
1
жоғары қауіптілік деңгейі бойынша
анықтап,
1
проблеманың шешу жолдарын
ұсынады.
1
Жалпы балл 9
24
«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі Төмен Орта Жоғары
Қазақ гидронимдерін
жіктеп, мағынасын
түсіндіреді
Қазақ гидронимдерін жіктеп,
мағынасын түсіндіргенде
қиналады
Гидронимдерді таңдағанда,
мағынасын түсіндіргенде,
транслитерациясын жазғанда
қателіктер жібереді
Қазақ гидронимдерін жіктеп,
мағыналарын толық түсіндіреді
Қазақстандағы су
проблемаларын жіктейді
және шешу жолдарын
ұсынады
Қазақстандағы су проблемаларын
жіктейді және шешу жолдарын
ұсынғанда қиналады
Каспий экологиясының қоршаған
ортаға әсерін тӛменгі/орта/жоғары
қауіптілік деңгейі бойынша
анықтағанда, экологиялық
проблемасының шешу жолын
ұсынғанда қателіктер жібереді
Қазақстандағы су проблемаларын
жіктейді және шешу жолдарын
ұсынады
25
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ
«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып Қазақстанның табиғат зоналары мен биіктік белдеулері.
Ерекше қорғалатын табиғи аумақтардың түрлері.
Қазақстанның ірі физикалық-географиялық аудандары.
Оқу мақсаты 9.3.4.1 Қазақстанның табиғат зоналары мен биіктік
белдеулеріне салыстырмалы талдау жасайды
9.3.4.2 Қорықтар, қорықшалар, ұлттық саябақтар ерекше
қорғалатын аумақтарының құрылу мақсатын
түсіндіреді
9.3.5.1 Қазақстанның ірі табиғи кешендерін жоспар
бойынша сипаттайды
Бағалау критерийі Білім алушы
 Қазақстанның табиғат зоналары мен биіктік
белдеулерінің таралуын салыстырады
 Ерекше қорғалатын аумақтардың құрылу
мақсаттарын анықтайды
 Ірі табиғат кешенін жоспар бойынша сипаттайды
Ойлау деңгейлері Қолдану
Жоғарғы деңгей дағдылары
Орындау уақыты 25 минут
Тапсырма
1.Кестеге Тянь-Шань, Алтай, Жетісу Алатауы тауларының биіктік белдеуінің таралуын
анықтап, + белгісін қойып шығыңыз.
Биіктік
белдеулер
Белдеулердің таралу биіктігі
Тянь-Шань Алтай Жетісу Алатауы
Қарлы Мұзды
Альпілік
Шалғынды
Орманды
Далалы
Шөлейтті
Шөлді
Қандай биіктік белдеу Тянь-Шань мен Алтайда кездеспейді, себебін жазыңыз.
2. Тапсырманы орындаңыз.
а. Суретте ерекше қорғалатын аймақтар берілген. Атауларын жазыңыз.
1.____________________ 2. ____________________ 3.____________________
b. Кестені толтырыңыз.
26
қорық қорықша ұлттық парк
Суреттегі ерекше қорғалатын
аймақтардың атауларын кестедегі ретке
дұрыс орналастырыңыз
Құрылу жылы
Құрылу мақсаты
3. Кескін картаға Қазақстанның ең ірі 3 табиғи кешенін орналастырыңыз.
Таңдау бойынша бір ірі табиғат кешенін тӛмендегі жоспар бойынша сипаттаңыз
Жоспар табиғат кешені
географиялық орны
геологиялық құрылымы,
жер бедері
климаты
ӛзен, кӛлдері
топырағы
флорасы мен фаунасы
қорғалатын аумақтары
27
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
Қазақстанның табиғат
зоналары мен биіктік
белдеулерінің таралуын
салыстырады
1
Тянь-Шань тауындағы белдеулердің
таралу биіктігін кӛрсетеді;
1
Алтай тауындағы белдеулердің таралу
биіктігін кӛрсетеді;
1
Жетісу Алатауы тауындағы белдеулердің
таралу биіктігін кӛрсетеді;
1
Тянь-Шань мен Алтайда кездеспейтін
биіктік белдеуін табады;
1
Тянь-Шань мен Алтайда биіктік белдеуінің
кездеспеу себебін жазады;
1
Ерекше қорғалатын
аумақтардың құрылу
мақсаттарын анықтайды
2 Ерекше қорғалатын аймақтардың
атауларын дұрыс табады;
1
Құрылған жылдарын нақты жазады; 1
Ерекше қорғалатын аумақтардың құрылу
мақсатын анықтайды;
1
Ірі табиғат кешенін
жоспар бойынша
сипаттайды
3
3 табиғи кешенін кескін картада кӛрсетеді; 1
табиғат кешенін географиялық орнын
табады;
1
геологиялық құрылымы, жер бедерін
сипаттайды;
1
Климат жағдайын жазады; 1
ӛзен кӛлдері мен топырағын анықтайды; 1
кездесетін флорасы мен фаунасын табады; 1
осы аймақтағы қорғалатын аумақты
жазады.
1
Жалпы балл 15
28
«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі Төмен Орта Жоғары
Қазақстанның табиғат
зоналары мен биіктік
белдеулерінің таралуын
салыстырады
Қазақстанның биіктік
белдеулерінің таралуын
салыстырып, себептерін жазғанда
қиналады
Тянь-Шань, Алтай,Жетісу
Алатауының биіктік белдеулерінің
таралуын салыстырғанда,
себептерін жазғанда қателіктер
жібереді
Қазақстанның биіктік
белдеулерінің таралуын
салыстырып, себептерін дұрыс
жазады
Ерекше қорғалатын
аумақтардың құрылу
мақсаттарын анықтайды
Ерекше қорғалатын аумақтардың
құрылу мақсаттарын анықтағанда
қиналады
Қорық/ қорықша/ ұлттық парктің
атауларын атауларын кестедегі
ретке орналастырғанда/ құрылған
жылдарын жазғанда,
қорық/ қорықша/ ұлттық парктің
құрылу мақсатын анықтағанда
қателіктер жібереді
Ерекше қорғалатын аумақтардың
құрылу мақсаттарын дұрыс
анықтайды
Ірі табиғат кешенін жоспар
бойынша сипаттайды
Ірі табиғат кешенін жоспар
бойынша сипаттағанда қиналады
Үш табиғи кешенін кескін картада
кӛрсеткенде, географиялық орнын
анықтағанда, геологиялық
құрылымы, жер бедерін
сипаттағанда, климат жағдайын
жазғанда, ӛзен кӛлдері мен
топырағын, флорасы мен
фаунасын анықтағанда, осы
аймақтағы қорғалатын аумақты
жазғанда қателіктер жібереді
Ірі табиғат кешенін жоспар
бойынша толық сипаттайды
29
«Әлеуметтік география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып Қазақстан халқының ұлттық және діни құрамы.Қазақстандағы
халықтың миграциясы. Елді мекендердің жіктелуі. Урбандалу
үдерісі. Елді мекендердің функционалды зоналары.
Оқу мақсаты 9.4.1.1 Қазақстан халқының ұлттық және діни құрамын
анықтайды
9.4.1.3 Қазақстандағы кӛші-қон үдерістерін талдап, басты
бағыттарын анықтайды
9.4.1.7 Қазақстандағы елді мекендерді жіктейді
9.4.1.8 Елді мекендердің түрлері мен функционалды зоналарын
сипаттайды
9.4.1.11 Урбандалу үдерісінің себеп-салдарын түсіндіру арқылы
байланысты проблемалардың шешу жолдарын ұсынады
Бағалау критерийі Білім алушы
 Қазақстан халқының ұлттық және діни құрамын
анықтайды
 Қазақстандағы кӛші-қонның үдерістерін талдайды
 Қазақстандағы елді мекендердің түрлерін топтайды
 Елді мекендердің түрленуін сипаттайды
 Урбандалу үдерісінің себеп-салдарын түсіндіреді
Проблемалардың шешу жолдарын табады
Ойлау деңгейлері Қолдану
Жоғарғы деңгей дағдылары
Орындау уақыты 25 минут
Тапсырма
1. Қазақстандағы бір этникалық топты анықтап, сол топтың негізгі географиялық орналасуын
картада кӛрсетіңіз.
2.Берілген инфографика бойынша Қазақстан республикасындағы кӛші-қон үрдісін талдаңыз.
30
a. Қазақстаннан кӛшіп кеткендер санының артуын түсіндіріңіз.
b. Қазақстанға келушілердің санының артуына бір себеп жазыңыз.
c.Кӛші-қонның негізгі бағыттарын анықтаңыз.
3. Қазақстандағы елді мекендердің түрлерін жіктеңіз
4.Ауылдық елді мекеннің кентке, кенттің қалаға немесе қаланың кентке айналуын
түсіндіріңіз.
Елді мекен түрлері Түрлену себебі
ауылдан кентке
кенттен қалаға
қаладан кентке
5. Суретті пайдаланып, Қазақстандағы урбандалу үдерісінің себеп-салдарын түсіндіріңіз,
қалыптасатын проблемалардың шешу жолдарын ұсыныңыз.
Урбандалу деген не?
Урбандалу процесінің негізгі
себептері
Тұрғындар саны бойынша қалаларды жіктеңіз, мысал болатын қаланың атауын жазыңыз
31
Урбандалу деңгейі
Қалыптасатын
проблемаларды анықтап,
шешу жолдарын ұсыныңыз
32
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
Қазақстан халқының
ұлттық және діни құрамын
анықтайды
1
этникалық топты анықтайды; 1
этникалық топтың географиялық
орналасуын картада кӛрсетеді;
1
Қазақстандағы кӛші-
қонның үдерістерін
талдайды 2
кӛшіп кеткендердің үлесін түсіндіреді; 1
келушілердің санының артуына бір
себеп жазады;
1
кӛші-қонның негізгі бағыттарын
анықтайды;
1
Қазақстандағы елді
мекендердің түрлерін
топтайды
3
тұрғындар саны бойынша қалаларды
топтастырады;
1
мысал болатын қалаларды анықтайды; 1
Елді мекендердің
түрленуін сипаттайды
4
ауылдың кентке айналу себебін жазады; 1
кенттің қалаға айналу себебін жазады; 1
қаланың кентке айналу себебін жазады; 1
Урбандалу үдерісінің
себеп-салдарын
түсіндіреді
Проблемалардың шешу
жолдарын табады
5
урбандалуға анықтама береді; 1
урбандалу процесінің негізгі себептерін
жазады;
1
урбандалу деңгейін анықтайды; 1
қалыптасатын проблемаларды
анықтайды;
1
шешу жолдарын ұсынады. 1
Жалпы балл 15
33
«Әлеуметтік география»бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістігінің деңгейі
Төмен Орта Жоғары
Қазақстан халқының
ұлттық және діни құрамын
анықтайды
Қазақстан халқының ұлттық
және діни құрамын
анықтағанда қиналады
Қазақстандағы этникалық топты
анықтағанда, негізгі географиялық
орналасуын картадан кӛрсеткенде
қателіктер жібереді
Қазақстан халқының ұлттық және
діни құрамын анықтайды
Қазақстандағы кӛші-
қонның үдерістерін
талдайды
Қазақстандағы кӛші-қонның
үдерістерін талдауда
қиналады
Кӛшіп кеткендер үлесін, келушілердің
санының артуына бір себеп жағанда,негізгі
бағыттарды анықтағанда қателіктер
жібереді
Қазақстандағы кӛші-қонның
үдерістерін дұрыс талдайды
Қазақстандағы елді
мекендердің түрлерін
топтайды
Қазақстандағы елді
мекендердің түрлерін
топтағанда қиналады
Тұрғындар саны бойынша қалаларды
топтастырғанда, мысал болатын қалаларды
анықтағанда қателіктер жібереді
Қазақстандағы елді мекендердің
түрлерін топтайды
Елді мекендердің
түрленуін сипаттайды
Елді мекен түрленуін
сипаттағанда қиналады
Ауылдың кентке айналу/кенттің қалаға
айналу/қаланың кентке айналу себептерін
жазғанда қателіктер жібереді
Елді мекен түрлерінің ауысуын
сипаттайды
Урбандалу үдерісінің
себеп-салдарын
түсіндіреді
Проблемалардың шешу
жолдарын табады
Урбандалу үдерісінің себеп-
салдарын түсіндіргенде
қиналады
Проблемалардың шешу
жолдарын тапқанда
қиналады
Урбандалу үдерісінің себеп-салдарын
анықтағанда, қалыптасатын
проблемалардың шешу жолдарын ұсынуда
қателіктер жібереді
Урбандалу үдерісінің себеп-
салдарын анықтап, қалыптасатын
проблемалардың шешу жолдарын
ұсынады
34
«Экономикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып Қазақстанның табиғи-ресурстық потенциалы.
Қазақстанда жекелеген ресурс түрлерін ӛңдеу технологиялары,
орталықтары мен дайын ӛнім түрлері. Қазақстанда табиғатты
пайдаланумен байланысты проблемалар.
Оқу мақсаты 9.5.1.1 Қазақстанның табиғи-ресурстық әлеуетін бағалайды
9.5.1.2 Қазақстанда жекелеген табиғи ресурстарды ӛңдеу
технологиясын сипаттап, орталықтары мен дайын ӛнім
түрлерін атайды
9.5.1.5 Қазақстанда табиғатты пайдалану проблемаларын анықтап,
шешу жолдарын ұсынады
Бағалау критерийі Білім алушы
 Қазақстанның табиғи- ресурстық әлеуетін бағалайды
 Қазақстандағы жекелеген табиғи ресурстардың ӛңделу
жолын сипаттайды
Дайын ӛнім түрін анықтайды
 Қазақстанда табиғатпен байланысты проблемаларды
анықтап, шешу жолдарын кӛрсетеді
Ойлау деңгейлері Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 25 минут
Тапсырма
1. Пайдалы қазбалар картасынан Қазақстанның минералды ресурстар әлеуетін талдаңыз.
35
минералды ресурстарды
пайдаланылуына
байланысты топтаңыз
ауыр ӛнеркәсіпте
қолданатын
түрлерін жазыңыз
құрылыста
қолданатын
түрлерін
жазыңыз
тұрмыста
қолданатын бір
түрін
сипаттаңыз
Қазақстанның минералды ресурстар әлеуетінің болашақ мүмкіндіктеріне баға беріңіз.
2. Жоспар бойынша Қазақстандағы алюминий ӛндірісін сипаттаңыз.
Жоспар
шикізат
кен орны
ӛндіру жолдары
ӛңдеу орталығы
дайын ӛнім
3. Берілген суреттерден табиғатты пайдалану проблемаларын анықтап, шешу жолдарын
ұсыныңыз.
a. Табиғатқа келетін ортақ проблемаларды топтаңыз.
b. Анықталған проблемалардың шешу жолдарын кӛрсетіңіз.
36
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
Қазақстанның табиғи-
ресурстық әлеуетін
бағалайды
1
минералды ресурстарды
пайдаланылуына байланысты топтайды;
1
ауыр ӛнеркәсіпте қолданатын түрлерін
жазады;
1
құрылыста қолданатын түрлерін
жазады;
1
тұрмыста қолданатын бір түріне
сипаттама береді;
1
минералды ресурстар әлеуетінің
болашақ мүмкіндіктеріне баға береді;
1
Қазақстандағы жекелеген
табиғи ресурстардың
ӛңделу жолын
сипаттайды
Дайын ӛнім түрін
анықтайды
2
алюминий ӛндірісінің шикізатын
анықтайды;
1
кен орнының орналасқан жерін жазады; 1
ӛндіру жолдарын сипаттайды; 1
ӛңдеу орталығын атайды; 1
дайын ӛнім түрлерін жазады; 1
Қазақстанда табиғатпен
байланысты
проблемаларды анықтап,
шешу жолдарын
кӛрсетеді
3
табиғатқа келетін проблемаларды
топтайды;
1
анықталған проблемалардың шешу
жолдарын кӛрсетеді.
1
Жалпы балл 12
37
«Экономикалық география» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістігінің деңгейі
Төмен Орта Жоғары
Қазақстанның табиғи-
ресурстық әлеуетін
бағалайды
Қазақстанның табиғи-
ресурстық әлеуетін
бағалауда қиналады
Минералды ресурстарды пайдаланылуына
байланысты топтағанда/ауыр ӛнеркәсіпте
қолданатын / құрылыста қолданатын түрлерін
жазғанда/ тұрмыста қолданатын бір түріне
сипаттама бергенде/ минералды ресурстар
әлеуетінің болашақ мүмкіндіктеріне баға
бергенде қателіктер жібереді
Қазақстанның табиғи- ресурстық
әлеуетін дұрыс бағалайды
Қазақстандағы жекелеген
табиғи ресурстардың
ӛңделу жолын сипаттайды
Дайын ӛнім түрін
анықтайды
Қазақстандағы жекелеген
табиғи ресурстардың
ӛңделу жолын сипаттауда
дайын ӛнім түрін
анықтауда қиналады.
Алюминий ӛндірісінің шикізатын /кен
орнының орналасқан жерін анықтағанда/
ӛндіру жолдарын сипаттауда/ ӛңдеу
орталығын атағанда/дайын ӛнім түрлерін
жазғанда қателіктер жібереді
Қазақстандағы жекелеген табиғи
ресурстардың ӛңделу жолын
сипаттап, дайын ӛнім түрін
анықтайды
Қазақстанда табиғатпен
байланысты
проблемаларды анықтап,
шешу жолдарын кӛрсетеді
Қазақстанда табиғатпен
байланысты
проблемаларды анықтап,
шешу жолдарын
кӛрсеткенде қиналады
Табиғатқа келетін проблемаларды
топтағанда/ анықталған проблемалардың
шешу жолдарын кӛрсеткенде қателіктер
жібереді
Қазақстанда табиғатқа келтірілетін
проблемаларды анықтап, шешу
жолдарын кӛрсетеді
38
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ
«Экономикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Қазақстанның инновациялық инфрақұрылымы.
Қазақстан шаруашылығының салалары.
Оқумақсаты
9.5.2.5 Қазақстанның инновациялық инфрақұрылымының
жағдайын талдап, дамыту жӛнінде ұсыныстар
әзірлейді
9.5.3.1 Қазақстан шаруашылығы салаларын жоспар бойынша
сипаттайды
Бағалау критерийі Білім алушы
 Қазақстанның инновациялық инфрақұрылымының
жағдайын талдайды, дамыту болашағына ұсыныс
жасайды
 Қазақстанның бір шаруашылық саласын жоспар
бойынша сипаттайды
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Ӛзіңіз тұрған қаланың инновациялық инфрақұрылымының жағдайын салыстырмалы түрде
талдаңыз.
Инфрақұрылым Бұрын Қазір Дамыту болашағына
ұсынысыңыз
Кӛлік желілері
Денсаулық сақтау
және білім беру
Су құбырлары мен
канализация
Электр желілері
2. ОЭК мұнай ӛнеркәсібін жоспар бойынша сипаттаңыз.
Орналасқан жері
Шикізат кӛзі
Орналасу факторлары
Еңбек ресурсымен
қамтылуы
Транспортпен қамтылуы
Ӛнімді сата алу
қабілеттілігі
Инвесторлары
болашағы
39
Бағалау критерийі Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
Қазақстанның
инновациялық
инфрақұрылымының
жағдайын талдайды,
дамыту болашағына
ұсыныс жазады
1
жергілікті жердегі
инфрақұрылымның бұрынға
жағдайын талдайды;
1
жергілікті жердегі
инфрақұрылымның қазіргі
жағдайын талдайды;
1
жергілікті жердегі инновациялық
инфрақұрылымның дамыту
болашағына ұсынысыс жазады;
1
Қазақстанның бір
шаруашылық саласын
жоспар бойынша
сипаттайды
2
мұнай ӛнеркәсібінің орналасқан
жерін анықтайды;
1
шикізаттың орнын жазады; 1
орналасуға әсер ететін факторды
анықтайды;
1
еңбек ресурсымен қамтылуын
бағалайды;
1
транспортпен қамтылуын
анықтайды;
1
ӛнімді сата алу қабілеттілігіне
талдау жасайды;
1
инвесторлар болашағын болжайды. 1
Жалпы балл 10
40
«Экономикалық география» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі Төмен Орта Жоғары
Қазақстанның
инновациялық
инфрақұрылымының
жағдайын талдайды,
дамыту болашағына
ұсыныс жасайды
Қазақстанның
инновациялық
инфрақұрылымының
жағдайын талдайды,
дамыту болашағына
ұсыныс жасағанда
қиналады
Жергілікті жердегі инфрақұрылымының
жағдайын салыстырмалы түрде
талдағанда, даму болашағына ұсыныс
жасағанда қателіктер жібереді
Қазақстанның инновациялық
инфрақұрылымының
жағдайын талдайды, дамыту
болашағына ұсыныс жасайды
Қазақстанның бір
шаруашылық саласын
жоспар бойынша
сипаттайды
Қазақстанның бір
шаруашылық саласын
жоспар бойынша
сипаттағанда қиналады
Мұнай ӛнеркәсібінің орналасқан жерін
анықтауда/ шикізаттың орнын жазуда/
орналасуға әсер ететін факторды
анықтауда/ еңбек ресурсымен қамтылуын
бағалауда/ транспортпен қамтылуын
анықтауда/ӛнімді сата алу қабілеттілігіне
талдауда/ инвесторлар
болашағын болжауда қателіктер жібереді
Қазақстанның бір
шаруашылық саласын жоспар
бойынша дұрыс сипаттайды
41
«Экономикалық география» бөлімібойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Халықаралық экономикалық қатынастар түрлері.
Қазақстанның халықаралық экономикалық интеграциядағы
мүдделері мен мақсаттары, орны.
Оқу мақсаты 9.5.4.3 Халықаралық экономикалық қатынас түрлерін
жіктеп, сипаттайды
9.5.4.8 Қазақстанның халықаралық экономикалық
интеграциядағы мүдделері мен мақсаттарын, орнын
анықтайды
Бағалау критерийі Білім алушы
 Халықаралық экономикалық қатынас түрлерін
маңыздылығын ашып, талдайды
 Қазақстанның халықаралық экономикалық
интеграциядағы байланысының маңыздылығына баға
береді
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Халықаралық экономикалық қатынас түрлерінің маңыздылығын талдаңыз.
экономикалық
қатынас түрлері
мақсатын
түсіндіріңіз
маңыздылығын ашып,
талдаңыз
ұғымдарды біріктіретін
ортақ мақсаттарын
жазыңыз
халықаралық
интеграция
халықаралық
еңбек бӛлінісі
дүниежүзілік
сауда
2. Қазақстанның халықаралық экономикалық интеграциядағы байланысының
маңыздылығына баға беріңіз
a. Еуразия Экономикалық Қауымдастығының Қазақстан үшін маңызын жазыңыз
b. Еуразия Экономикалық Қауымдастығының міндеттерінің бірі кӛліктік қызмет және
кешенді кӛлік жүйесінің ортақ рыногын жасау. Осы міндеттің орындалу барысын
біздің елімізден байқауға бола ма, ӛз ойыңызды жазыңыз.
с. Еуразия Экономикалық Қауымдастығының Қазақстандағы болашағын қалай
болжайсыз, ӛз ойыңызды жазыңыз
42
Бағалау
критерийі
Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
Халықаралық
экономикалық қатынас
түрлерін
маңыздылығын ашып,
талдайды.
1
халықаралық интеграцияның
мақсатын анықтайды;
1
халықаралық еңбек бӛлінісінің
мақсатын кӛрсетеді;
1
дүниежүзілік сауда ұйымының
мақсатын анықтайды;
1
халықаралық интеграцияның
маңыздылығын ашады, талдайды;
1
халықаралық еңбек бӛлінісінің
маңыздылығын талдап, жазады;
1
дүниежүзілік сауда ұйымының
маңыздылығын ашады, талдайды;
1
экономикалық қатынас түрлерін
біріктіретін ортақ мақсаттарын
жазады;
1
Қазақстанның
халықаралық
экономикалық
интеграциядағы
байланысының
маңыздылығына баға
береді.
2
Еуразия Экономикалық
Қауымдастығының Қазақстан үшін
маңызын сипаттайды;
1
Еуразия Экономикалық
Қауымдастықтың міндеттерінің
бірінің орындалу барысын
анықтайды;
1
Қауымдастық міндеттерінің бірінің
орындалу барысын елімізден
байқағанын жазады.
1
Еуразия Экономикалық
Қауымдастығының Қазақстандағы
болашағын болжайтынын жазады.
1
Жалпы балл 12
43
«Экономикалық география» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі Төмен Орта Жоғары
Халықаралық
экономикалық қатынас
түрлерінің маңыздылығын
ашып, талдайды
Халықаралық экономикалық
қатынас түрлерінің
маңыздылығын талдағанда
қиналады
Халықаралық интеграцияның,
халықаралық еңбек бӛлінісінің,
дүниежүзілік сауда ұйымының мақсатын
анықтағанда, халықаралық
интеграцияның маңыздылығын,
халықаралық еңбек бӛлінісінің,
дүниежүзілік сауда ұйымының
маңыздылығын ашып талдағанда,
экономикалық қатынас түрлерін
біріктіретін ортақ мақсаттарын жазғанда
қателіктер жібереді
Халықаралық экономикалық
қатынас түрлерінің
маңыздылығын ашып,
талдайды
Қазақстанның
халықаралық
экономикалық
интеграциядағы
байланысының
маңыздылығына баға
береді.
Қазақстанның халықаралық
экономикалық интеграциядағы
байланысының маңыздылығына
баға бергенде қиналады
Еуразия Экономикалық
Қауымдастығының Қазақстан үшін
маңызын сипаттағанда, ЕЭҚ-ң
міндеттерінің бірінің орындалу барысын
анықтағанда, ЕЭҚ-ң міндеттерінің
бірінің орындалу барысын елімізден
байқағанын жазғанда, ЕЭҚ-ң
Қазақстандағы болашағын болжайтынын
жазғанда қателіктер жібереді
Қазақстанның халықаралық
экономикалық интеграциядағы
байланысының
маңыздылығына баға береді
44
«Елтану және саяси география негіздері» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Елдердің экономикалық даму деңгейі бойынша
топтастырылуы. Халықаралық ұйымдардың деңгейлері мен
мақсаттары. Қазақстан Республикасының әлеуметтік,
экономикалық, саяси-географиялық жағдайы.
Оқу мақсаты 9.6.1.1 Қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде
елдерді экономикалық даму деңгейі бойынша
топтастырады
9.6.1.2 Қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде
халықаралық ұйымдарды деңгейі және мақсаты
бойынша топтастырады
9.6.1.3.Қазақстан Республикасының әлеуметтік, экономикалық,
саяси-географиялық жағдайына кешенді баға береді
Бағалау критерийі Білім алушы
 Елдерді экономикалық дамуы бойынша ажыратады
 Халықаралық ұйымдарды мақсаттары бойынша жіктейді
 Қазақстан Республикасының географиялық-
экономикалық жағдайына баға береді
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Картаны қолдана отырып, елдердің дамуы бойынша топтастырыңыз (әр даму сатысынан 3
мемлекеттен)
Дамыған Ӛтпелі Дамушы
Қазақстан қай топқа кіреді?
Қазақстанның ол топта болуының бір себебін жазыңыз
2. Халықаралық ұйымдардың мақсаттарын сәйкестендіріңіз.
Мақсаттар ДСҰ, БҰҰ, ЕҚЫҰ
бүкіл әлемде бейбітшілік пен қауіпсіздікті сақтау;
шиеленістерді тоқтату, тоқырау-менеджментіне және пост-
конфликттік реабилитация істеріне аса назар аудару
халықаралық саудада экономикалық ӛсім мен адамдардың
тұрмыс тіршілігін кӛтеруге ықпал етеді
3.Тапсырманы орындаңыз.
а. Қазақстан Республикасының географиялық жағдайына жағдайына SWOT анализ
жасаңыз.
Күшті жағы Әлсіз жағы
45
Мүмкіншіліктері Қауіп-қатер
b. Қазақстан Республикасының географиялық-экономикалық жағдайының болашағына
баға беріңіз.
46
Бағалау
критерийі
Тапсырма

Дескриптор Балл
Білім алушы
Елдерді экономикалық
дамуы бойынша
ажыратады
1
елдерді даму деңгейі бойынша
топтастырады;
1
Қазақстанның даму деңгейі
бойынша тобын анықтайды;
1
сол топта болуының бір себебін
жазады;
1
Халықаралық
ұйымдарды мақсаттары
бойынша жіктейді
2
ДСҰ-ның мақсатын анықтайды; 1
БҰҰ-ның мақсатын анықтайды; 1
ЕҚЫҰ-ның мақсатын анықтайды; 1
Қазақстан
Республикасының
географиялық-
экономикалық
жағдайына баға береді
3
ҚР-ның географиялық жағдайының
күшті жағын жазады;
1
ҚР-ның географиялық жағдайының
әлсіз жағын талдайды;
1
ҚР-ның географиялық жағдайының
мүмкіншіліктерін анықтайды;
1
ҚР-ның географиялық жағдайының
қауіп-қатерін жазады;
1
ҚР-ның географиялық-
экономикалық жағдайының
болашағына баға береді.
1
Жалпы балл 10
47
«Елтану және саяси география негіздері» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі Төмен Орта Жоғары
Елдерді экономикалық
дамуы бойынша
ажыратады
Елдерді экономикалық дамуы
бойынша ажыратқанда
қиналады
Елдерді даму деңгейі бойынша
топтастырғанда/ Қазақстанның даму
деңгейі бойынша тобын анықтағанда/
сол топта болуының бір себебін
жазғанда қателіктер жібереді
Елдерді экономикалық дамуы
бойынша дұрыс ажыратады
Халықаралық ұйымдарды
мақсаттары бойынша
жіктейді
Халықаралық ұйымдарды
мақсаттары бойынша жіктеуде
қиналады
ДСҰ-ның, БҰҰ-ның, ЕҚЫҰ-ның
мақсаттарын анықтағанда қателіктер
жібереді
Халықаралық ұйымдарды
мақсаттары бойынша жіктейді
Қазақстан
Республикасының
географиялық-
экономикалық жағдайына
баға береді
Қазақстан Республикасының
географиялық-экономикалық
жағдайына баға беруде
қиналады
ҚР-ның географиялық жағдайының
күшті, әлсіз жағын анықтағанда, ҚР-
ның географиялық жағдайының
мүмкіншіліктерін, қауіп-қатерін
анықтағанда, ҚР-ң географиялық-
экономикалық жағдайының
болашағына баға бергенде қателіктер
жібереді
Қазақстан Республикасының
географиялық-экономикалық
жағдайына толық баға береді